×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 22 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25 خبر
انجام تست سرد برداشت از معدن طلای قلقله تا پایان سال جاری

 

به گزارش سیمای اقتصادی  به نقل از شستا رسانه، جلسه‌ی ارزیابی عملکرد شش ماهه‌ی منتهی به ۳۰ شهریور ماه سال ۱۴۰۳ شرکت توسعه معادن طلای کردستان وابسته به شستا، با حضور امیرحسین نادری و صالح هادی‌نیا، مدیرعامل و عضو موظف هیأت مدیره‌ی صدر تأمین، معاونان امور شرکت‌ها و برنامه‌ریزی و توسعه‌ی این هلدینگ و مقداد مجدی، مدیرعامل شرکت توسعه‌ معادن طلای کردستان برگزار شد.

 

در این جلسه، مجدی، مدیرعامل شرکت توسعه‌ معادن طلای کردستان، ضمن ارایه‌ی گزارشی از پروژه‌های در دست اجرا در ۶ ماهه‌ی نخست سال ۱۴۰۳ گفت: پروژه‌ی توسعه‌ی فعالیت‌های اکتشافی با ۸۶ درصد پیشرفت، پروژه‌ی احداث کارخانه‌ی استحصال طلای سقز با ۳۵ درصد پیشرفت و پروژه‌ی تجهیز و آماده‌سازی معدن با ۱۶ درصد پیشرفت در حال اجرا است.

 

مدیرعامل شرکت توسعه‌ معادن طلای کردستان، انجام عملیات اکتشاف تکمیلی در معدن طلای قلقله و افزایش میزان ذخیره‌ی قطعی از ۱۳ میلیون تُن به ۱۸ میلیون تُن و هم‌چنین الحاق ۴ محدوده‌ی اکتشافی مجاور معدن قلقله به مساحت حدود ۱۰۰ کیلومتر مربع را از مهم‌ترین دستاورهای این شرکت در ۶ ماهه‌ی نخست سال ۱۴۰۳ عنوان کرد.

 

گفتنی است، کشف و افزایش ۳ تُن طلای خالص به ذخایر طلای کردستان، موجب افزایش خالص ارزش دارایی‌های صدر تأمین و در نتیجه افزایش خالص ارزش دارایی‌های شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) از طریق افزوده شدن اثر این دارایی غیربورسی در پرتفوی این شرکت‌ها شده و جذابیت سهم را بیش از پیش ارتقا می‌دهد.

 

در ادامه‌ی این نشست، گزارش تکمیلی در خصوص عملکرد حوزه‌ی معدن طلای قلقله در اکتشاف حین استخراج، زیرساخت‌ها (احداث راه دسترسی معدن به کارخانه و بهسازی راه دسترسی)، استخراج معدن و پی‌جویی و اکتشاف چهار محدوده‌ی معدنی بیان شد. مدیر پروژه‌ی شرکت توسعه معادن طلای کردستان هم گزارشی از آخرین وضعیت ساخت تجهیزات پروژه و عملیات عمرانی و تأثیرات طرح جدید پروژه‌ی احداث کارخانه‌ی طلای سقز به منظور کاهش زمان اجرا و هزینه‌ی سرمایه‌گذاری و هم‌چنین امکان افزایش ظرفیت انباشتگاه باطله ارایه کرد.

 

در پایان این نشست، نادری، مدیرعامل هلدینگ صدر تأمین وابسته به شستا، ابراز امیدواری کرد که این پروژه طبق برنامه‌ی زمان‌بندی تا پایان سال به مرحله‌ی تست سرد برسد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.