×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 22 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 45 خبر
گروه مپنا مدال افتخار حوزه صادرات کشور را از رئیس جمهور دریافت کرد

 

بیست و هشتمین سالروز ملی صادرات با حضور رئیس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس اتاق بازرگانی و …، روز یکشنبه ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۳ در سالن اجلاس سران برگزار شد. در این مراسم از صادرکنندگان، تجار و بازرگانان نمونه و ممتاز کشور تقدیر شد.گروه مپنا نیز به ‌عنوان دریافت‌کننده مدال افتخار حوزه صادرات از سوی هیئت داوران انتخاب و نشان افتخار آن توسط رئیس جمهور به مدیرعامل گروه مپنا اعطا شد.

 

مپنا از ابتدای دهه ۹۰ در رویدادهای سالانه «صادر کننده نمونه» که توسط سازمان توسعه تجارت برگزار می‌شود مشارکت داشته و پنج مرتبه به‌ عنوان «صادرکننده نمونه ملی» و سه مرتبه به ‌عنوان «صادرکننده ممتاز» انتخاب شده است. در سال جاری نیز مپنا به ‌عنوان مدال آور صادرات برگزیده شد.

 

استمرار رشد صادراتی در شرکت‌ها و کسب سه عنوان صادرکننده ممتاز، موجب ارتقای شرکت‌ها از عنوان صادرکننده ممتاز به عنوان مدال آور صادرات کشور به عنوان بالاترین نشان صادراتی می‌شود و گروه مپنا با تحقق روند موفق صادراتی خود بر اساس استراتژی‌های تدوین شده توانست به این عنوان دست یابد.

 

تأکید رئیس جمهور  بر لزوم رفع موانع از پیش پای تجارت و تولید

 

رئیس جمهور در این مراسم به بیان سخن پرداخت و گفت: مولا علی (ع) در خطبه‌ای در نهج البلاغه وقتی جامعه را طبقه‌بندی می‌کند، وظایف و شان هر قشر را توضیح می‌دهد و سپس می‌گوید هیچ کدام از اینها نمی‌توانند پایدار باشند، مگر آنکه با تاجران و صاحبان صنعت به درستی رفتار شود. ما باید همین نگاه را باور داشته باشیم که مملکت ما با تعامل صحیح با تاجران و صادرکنندگان قوام و پایداری می‌یابد و ما خود را موظف می‌دانیم که موانع را از پیش پای تجارت و تولید برداریم. ما به دنبال تعامل با شما هستیم و در سفرهای خارجی نیز از شما کمک می‌گیریم و به عنوان مثال در همین سفر پیش‌رو برای شرکت در اجلاس بریکس به دنبال آن هستیم تا خواسته‌ها و حرف‌های شما را دنبال کنیم.

 

مسعود پزشکیان یکی از معضلات را هدف گذاری‌هایی دانست که در نهادهای حکومتی برای بخش تولید صورت می‌گیرد و افزود: بخشی از ناترازی بانک‌ها نتیجه این تصمیمات از جمله مصوبات امثال بنده در مجلس است. مجلس تعهداتی به گردن دولت‌ها می‌گذارد که با واقعیت‌ها همخوانی ندارد، از یک سو تعهد برای دولت ایجاد می‌کنیم که مثلا به اقشاری وام داده شود و یا اقشاری را بیمه کند و همه اینها برای دولت و بانک‌ها بدهکاری و ناترازی درست می‌کند و بعد وقتی مشکل درست شد می‌گوییم، دولت آن را حل کند.

 

رئیس دولت چهاردهم با بیان اینکه «وضع ما به تبع این ناترازی‌ها خوب نیست، ما در حال جنگ هستیم و روز به روز هم وضعیت بدتر می‌شود»، افزود: شما تولیدکنندگان، صنعت‌گران و تاجران می‌توانید کمک کنید ما راه را باز می‌کنیم. جنگ امروز، جنگ اندیشه و تولید و تجارت و صنعت است و مبارزه در این جنگ نیازمند بستری است که ما به عنوان دولت باید آن را آماده کنیم و مصمم هستیم و معتقدیم به هر شکلی باید این بستر برای شما فراهم شود؛ تلاش می‌کنیم به نحو مقتضی موانع را از پیش پای شما برداریم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: البته هر مداخله‌ای عوارض هم دارد و به عنوان مثال در پزشکی هر درمانی عوارضی دارد که بیمار بالاجبار آن را تحمل می‌کند و تلاش ما این است که عوارض ناشی از این مداخلات و رفع موانع برای تولید و اقتصاد تا جای ممکن کم باشد. ما نباید بگذاریم گروه‌هایی در این فرآیندها صدمه ببینند و برای جلوگیری از آسیب به آن‌ها راه حل‌هایی ارائه می‌کنیم و شما می‌توانید به ما در یافتن این راه حل‌ها کمک کنید.

 

پزشکیان گفت: هر تشکیلات و نهادی، مثل شورای‌عالی صادرات که مورد نیاز است، باید ایجاد شود؛ ما آمادگی داریم با شما برای حل مشکلات جلسه بگذاریم و مطالبات شما را برآورده کنیم. آماده‌ایم برای رونق تولید و توسعه آن وقت بگذاریم و موانع آن را هم برطرف کنیم.

 

او تاکید کرد: تصمیم گرفتن بدون توجه به عوارض احتمالی مشکل ایجاد می‌کند. امروز ما در جنگ هستیم و معتقدیم که تولیدکنندگان و صادرکنندگان ما در خط مقدم این جنگ حضور دارند و ما باید با آنها همراهی کنیم. عزیزان ما در مجلس هم این تعامل را دارند و با هم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم. قرار نیست کسی را محکوم کنیم، بالاخره تصمیماتی گرفته شده است که به اینجا رسیده‌ایم، اما امروز همه باهم کاری کنیم که به سوی رونق و ماندگاری برویم و ایرانی بسازیم که عزت و سربلندی‌اش افزوده شود.​

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.