×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 23 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 38 خبر
هفدهمین دوره مسابقات آتش نشانی مجتمع‌های معدنی هفته آینده برگزار می‌شود

به گزارش  از روابط عمومی ایمپاسکو، پرهام خواجه‌پور مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران عنوان کرد: بروز حریق همه ساله خسارت‏های جانی، مالی، زیست‌محیطی و اعتباری را به صنایع، سازمان‌ها و جوامع بشری تحمیل می‌‏کند. با این که در پیش گرفتن رویکردهای کنشی با هدف پیشگیری از بروز آتش‌سوزی در اولویت مدیریت ایمنی حریق است، احتمال بروز حریق هیچ‌گاه به صفر نمی‌‏رسد؛ بنابراین نیازسنجی، تأمین و پایش زیرساخت‌ها، منابع مالی، انسانی و اطلاعاتی با هدف کسب و ارتقای آمادگی برای مقابله با آتش ‏سوزی‌‏های احتمالی و کاهش اثرات آن در صورت وقوع، ضرورتی انکارناپذیر است.

 

وی افزود: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با برنامه‌‏ریزی و اجرای سالانه مسابقات آتش نشانی در مجتمع‌های معدنی زیر مجموعه، سعی در بالا بردن میزان آمادگی، توانایی و ایجاد روحیه نشاط و همکاری تیمی بین آتش نشانان در شرایط بحرانی دارد.

 

خواجه پور توضیح داد: هفدهمین دوره از این مسابقات به میزبانی مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو در تاریخ ۷ تا ۹ آبان ماه در دو بخش تئوری و ۴ ماده عملیاتی برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: در بخش تئوری با برگزاری آزمون آنلاین با ۲۰ سوال چهار گزینه‌ای دارای نمره منفی و در بخش عملیاتی صعود، رهاسازی و فرود با مصدوم؛ مسابقه آمادگی جسمانی؛ مسابقه عملیات ترکیبی آتش‌‏نشانی؛ آبگیری از منبع روباز و نشانه‌‏روی سیبل را به آزمون خواهیم گذاشت.

 

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست ایمپاسکو تصریح کرد: در این دوره از مسابقات ۳۰ تیم از صنایع و معادن بیش از ۱۰ استان کشور و یک تیم مهمان از سازمان آتش‌نشانی اردکان به رقابت می‌پردازند که هر تیم شامل ۴ نفر عضو عملیاتی و یک سرپرست همراه است.

 

به گفته وی چهار داور مجرب از پیشکسوتان سازمان آتش نشانی و یک داور منتخب از فدراسیون کوهنوردی داوری این دوره از مسابقات را عهده‌‏دار هستند.

 

خواجه پور در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد آموزشی این مسابقات، در روز اول کلیه مراحل مسابقه طی یک جلسه دو ساعته آموزش‌های لازم به شرکت کنندگان داده خواهد شد و همچنین در پایان مسابقات از نفرات منتخب تقدیر به عمل خواهد آمد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.