×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 23 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 50 خبر
رویکرد بیمه مرکزی بهبود فضای کسب و‌ کار و اعتماد به جسارت، تحول‌خواهی و آینده‌نگری نیروی جوان است

 

به گزارش  از اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی ، پرویز خسروشاهی با بیان این مطلب در جمع تعدادی از مدیران جوان صنعت بیمه گفت؛ رویکرد بیمه مرکزی بهبود فضای کسب و کار در عین تقویت نظارت است و برای تحقق این هدف نیازمند این هستیم که از تمام ظرفیت ها بخصوص توان و روحیه نوآوری نیروی انسانی جوان بهره گیری کنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود ؛ نباید در حصار پارادایم‌های ذهنی گذشته‌ باقی ماند و باید حداقل برخی از روندها و چالش‌های گذشته و موجود را با تغییر بازی از دور خارج و بلاموضوع کرد و این مهم از نیروهای جوان صنعت بر می‌آید.

دکتر خسرو شاهی ادامه داد؛  مسلما هر کسی زودتر از بقیه و بدون اینکه بی گدار به آب بزند به تغییر بازی روی بیاورد برنده بازی و روندها و تحولات آینده خواهد بود.

رئیس شورای عالی بیمه با بیان این نکته که انتقادها، اعلام نظرات و دیدگاه‌های مختلف و بعضا متعارض همیشه وجود داشته است، گفت؛  به عنوان مثال اواخر دهه هشتاد همه می گفتند چالش و مانع اصلی صنعت بیمه نظام تعرفه‌ای است و تعرفه‌ها باید حذف شود و لیکن تا تعرفه‌ها برداشته شد گفته شد چرا این اتفاق افتاد و زود بود.

وی بابیان این موضوع که بیان مشکلات و مسائل از طرف افراد مختلف صنعت کمک می کند که موانع شناسایی شوند گفت: برطرف کردن مشکلات و موانع تنها از طریق بیمه مرکزی و حتی دولت میسر نیست. بیمه مرکزی، رگولاتور و تسهیل کننده است و در چارچوب وظایف و ماموریت های خودش می تواند عمل کند.

 

گفتنی است در این جلسه مدیران جوان فعال در بخش های مختلف صنعت به بیان دیدگاهها و نظرات خود پرداختند.

“لزوم توسعه در بخش های مختلف و تسهیل گری در ارائه خدمات بیمه‌ای” ، ” بازنگری در روندهای حاکم بر صنعت با تمرکز بر بهره گیری تام و تمام از تکنولوژی های روز” ، ” نظارت جدی بر همه فرایندهای بیمه ای از صدور تا پرداخت خسارت” ، ” بهره گیری مناسب از تکنولوژی برای بهبود فعالیت ها” ، ” اصلاح و بازنگری در قوانین بیمه ای به ویژه در بخش های سرمایه گذاری و تعریف مزایای جدید برای محصولات بمنظور ترغیب مردم برای تهیه بیمه نامه ” ، ” توجه جدی به نیروی انسانی به ویژه موضوعات مرتبط با شبکه فروش مانند تامین اجتماعی و بازنگری در تعیین کارمزدها” ، ” فراهم آوردن شرایط لازم برای مقابله جدی با نرخ شکنی” ، ” تقویت نیروی انسانی شاغل در بخش های مختلف” ، ” پیگیری هزینه کرد منابعی که درقالب عوارض بیمه ای به دستگاه‌های مختلف اختصاص می یابد ” ، ” برقراری و تقویت ارتباط بین شرکتهای بیمه با دولت” ، ” بازنگری جدی در آیین نامه های بیمه ای به ویژه بیمه های زندگی و تعریف و تبیین فرایندهای مرتبط با ارزیابی ریسک با هدف بهره مندی درست از دیتاهای صنعت ” ، ” توجه جدی و یکسان به وظایف نظارتی و توسعه ای بیمه مرکزی “،  بخشی از نقطه نظرات ارائه شده در این جلسه بود.

برخی دیگر از حاضرین  نیز به ” اصلاح نرخ کارمزدها” ، ” اصلاح فرایندهای بیمه ای برای ارائه بهتر محصولات و خدمات ” ، ” لزوم آسیب شناسی در خصوص موفقیت یا عدم موفقیت شرکت‌های بیمه تخصصی” ، ” لزوم چارچوب گذاری برای افزایش بازدهی بیمه ها” ، ” حرکت به سمت محصولات پروژه محور” ، ” بررسی تاثیر تکنولوژی بر کارآمد سازی نیروی انسانی” ، ” لزوم تحلیل دیتاهای بیمه ای ” ، ” دموکراتیزه کردن فضای بیمه ای ” ، ” لزوم بروز رسانی صنعت و فاصله گرفتن از کهنگی ” و ” برنامه ریزی لازم برای بهره گیری مناسب از فضای استار تاپی به سمت فروش بهتر بجای امکان مقایسه کردن خدمات ” از دیگر موارد بحث شده در این جلسه بود.

شایان ذکر است  این برنامه نخستین جلسه از سلسله جلسات گفت و گو محور رئیس کل با فعالان مختلف بیمه ای است که قرار است بصورت منظم برگزار می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.