×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 23 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 50 خبر
اصلاح فرهنگ سازمانی در مواجهه با سرمایه گذاران امری واجب و لازم است

 

مهدی بابایی، نایب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ضمن حضور در جمع مدیران سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی و تقدیر از اقدامات انجام شده، تغییر نگاه بسته مدیران دولتی به حوزه سرمایه گذاری و اصلاح این فرهنگ نامناسب سازمانی را امری مهم در ایجاد جذابیت و انگیزه مشارکت سرمایه ‎گذاران دانست.

 

وی با بیان اینکه سرمایه ‎گذاران شرکاء ما هستند و نه پیمانکار افزود: توجه کنید که جذابیت و سود شریک و سرمایه گذار یعنی سود ما و ضرر او هم به معنای ضرر شهر و شهروندان است.

 

مهدی بابایی با بیان اینکه نقش سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در تغییر این نگاه در بین مدیران شهری بسیار مهم است، عنوان کرد: تفویض اختیار به شهرداران مناطق یکی از اقدامات بسیار خوب و شجاعانه سازمان در تغییر این فرهنگ بوده است.

 

وی افزود: در اَبَر شهری مثل تهران نمی‎‌توان تمام امور را در یک سازمان یا اداره راهبری کرد و لازم بود که پس از بلوغ لازم و گذشت دو دهه از عمر سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی، اقدامات جدیدی در راستای سرعت بخشیدن به موضوعات سرمایه‎ گذاری صورت پذیرد.

 

این مدیر شهری با بیان اینکه تفویض بخشی از امور سازمان به شهرداران مناطق سرعت فرایند اجرایی حوزه مشارکت‌‎های مردمی را بالا می‌برد خاطرنشان کرد: سازمان می‌بایست نقش نظارتی و سیاست‎گذاری را در این حوزه ایفا کند و مسیر را برای رفع مشکلات پیش روی سرمایه گذاران مرتفع نماید.

 

به گفته نایب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، سازمان با تفویض این مسئولیت به مناطق، اختیار لازم جهت رفع بروکراسی‌های اداری و بخشی از تسهیل در انجام امور مشارکتی را انجام داده است که این امر نقش شهرداران مناطق را در جذب و ایجاد طرح‌‎های مشارکتی پر رنگ‎تر از قبل کرده است و انتظار می‌‎رود مناطق با قدرت و توان بیشتری اقدام کنند.

 

بابایی در ادامه گفت: از سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی می‌خواهم که همراه اقدامات شایسته‌ای که در حوزه سرمایه گذاری انجام می‎‌دهد پیگیر آموزش مدیران و کارمندان شهرداری به منظور تغییر نگاه بالا به پایین به سرمایه گذاران باشد.

 

نایب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در انتهای جلسه با تاکید بر توجه ویژه‎ی حوزه سرمایه گذاری به موضوعات محیط زیستی افزود: شاید برخی از طرح‌ها و پروژهش‌های محیط زیست از نظر مدل‎‌‌های مالی توجیه سرمایه‌‎گذاری نداشته باشند ولی لازم است که شهرداری تهران در این امر هزینه کند و با حضور شریک طرح‌های لازم در حوزه محیط زیست اجرایی نماید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.