×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۸ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 18 November , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 44 خبر
بهبود تصمیم گیری‌های مالی و فروش اقساطی با استفاده از اعتبارسنجی

 

به گزارش  ازروابط عمومی شرکت اعتبارسنجی ایران، رضا قاسم‌پور با اشاره به نحوه اعتبارسنجی اشخاص حقیقی و حقوقی در گذشته بیان داشت: اعتبارسنجی در گذشته اغلب به صورت دستی و توسط افراد متخصص در این حوزه انجام می‌شد که همواره محدودیت‌های زمانی و احتمال خطای انسانی از نقاط ضعف آن به شمار می‌آمد.

وی ضمن تاکید بر تحولات علم داده و الگوریتم‌های ماشین نویسی افزود: با ظهور فناوری و توسعه روش‌های جدید، اعتبارسنجی هوشمند به عنوان یک رویکرد مبتنی بر داده‌ها و هوش مصنوعی ظهور یافته است.

مدیرعامل شرکت اعتبارسنجی ایران تنوع و تعدد شاخص‌های اطلاعات مالی را از مزایای مدل‌های جدید اعتبارسنجی دانست و اظهارداشت: اعتبارسنجی هوشمند از داده‌های متنوع و جایگزین از جمله اطلاعات مالی و بانکی، اطلاعات مالیاتی، صدک درآمدی و… برای تصمیم‌گیری درباره اعتبار و ریسک بدهی استفاده می‌کند.

وی با اشاره به کاربرد هوش‌مصنوعی در اعتبارسنجی بیان‌داشت: با استفاده از مدل‌های پیشرفته یادگیری ماشین مانند شبکه‌های عصبی دقیق، اعتبارسنجی هوشمند قادر است الگوها و روابط پیچیده‌تری را تشخیص داده و تصمیم‌گیری دقیق‌تری را ارائه دهد.

رضا قاسم‌پور درباره نقاط ضعف روش های سنتی اعتبارسنجی نیز گفت: در اعتبارسنجی انسانی، تصمیم گیری‌های اعتباری توسط افراد متخصص در این زمینه انجام می‌شد. این افراد با‌توجه به دانش و تجربه خود، بر اساس معیارهای مشخصی مانند سابقه اعتباری، درآمد و سایر عوامل، تصمیم می‌گیرند که درخواست را پذیرفته یا رد کنند.

وی ادامه داد: به مرور روند تکاملی اعتبارسنجی انسانی جای خود را به اعتبارسنجی سنتی داد؛ در اعتبارسنجی سنتی از داده‌های سنتی مانند سابقه اعتباری، اطلاعات مالی و بازپرداخت وام استفاده می‌کنند. در این روش، مدل‌های آماری و یادگیری ماشین در سطوح ابتدایی برای ارزیابی اعتباری مشتریان استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت اعتبارسنجی ایران به تحولات صورت گرفته در حوزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین و تاثیر آن در مدل جدید اعتبارسنجی اشاره‌کرد و گفت: در سال‌های اخیر مفهوم جدید تحت عنوان اعتبارسنجی هوشمند با داده‌های جایگزین ایجاد شده است که با استفاده از داده‌های متنوع به جای داده‌های سنتی، به محاسبه امتیاز اعتباری اشخاص حقیقی و حقوقی می‌پردازد.

رضا قاسم‌پور تصریح کرد: اعتبارسنجی هوشمند با داده‌های جایگزین دارای مزایایی مانند دقت و کارایی بالاتر نسبت به اعتبارسنجی سنتی و پوشش گسترده‌تر مشتریان است.

وی ضمن تاکید بر راه اندازی مدل جدید اعتبارسنجی در این شرکت بیان داشت: شرکت اعتبارسنجی ایران به عنوان پیشگام عرصه اعتبارسنجی کشور اولین مدل اعتبارسنجی مبتنی بر هوش مصنوعی و قابلیت های یادگیری ماشین را راه اندازی کرده است.

مدیرعامل شرکت اعتبارسنجی ایران در ادامه افزود: در مدل جدید، دقت پیش بینی رفتار اشخاص در گزارش اعتبارسنجی تا نزدیک به ۹۰ درصد افزایش یافته و علاوه بر این، تمامی آحاد جامعه را تحت پوشش قرار می دهد.

رضا قاسم‌پور خاطرنشان کرد: با استفاده از این خدمت تمامی کسب‌و‌کارهای کوچک، متوسط و بزرگ که به نحوی رفتارهای اعتباری و یا فروش اقساطی دارند می‌توانند با بهره‌مندی از مزایای مدل جدید، فعالیت‌های مالی خود را با شفافیت و دقت بیشتری انجام و از این طریق ریسک نکول را کاهش دهند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.