- نویسنده : سیمای اقتصادی
- 05 دسامبر 2024
- کد خبر 91122
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش از روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران، در این پنل تخصصی چهار سخنرانی علمی با محوریت «تاثیر رسانه بر ارتقای اعتماد عمومی به صنعت بیمه»، «نقش آموزش و آگاهیبخشی در افزایش اعتماد به صنعت بیمه»، «نقش شبکههای اجتماعی در افزایش اعتماد به صنعت بیمه» و «نقش نهاد ناظر در افزایش اعتماد عمومی به صنعت بیمه و رضایتمندی مردم» توسط اعضای هیات رئیسه پنل شامل محسن پور کیانی دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران (رئیس پنل)، دکتر علی متقیان مدیرعامل موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران، دکتر علیاکبر دلوریانزاده مشاور منابع انسانی بانک مرکزی و مدیر سابق منابع انسانی بیمه ایران، مهدی قمصریان مدیر عامل صندوق تامین خسارتهای بدنی، عباس خسروجردی مدیرکل نظارت فنی بر بیمههای اموال و اتومبیل و رسیدگی شکایات بیمه مرکزی ج.ا.ایران و سید فرید میرموسوی دبیر کارگروه روابط عمومی سندیکای بیمه گران(دبیر پنل) ارائه شد.
محسن پور کیانی در این نشست، لازمه افزایش اعتماد عمومی به صنعت بیمه و سایر صنایع را، رشد و توسعه خرد و خردورزی به ویژه در بخش منابع انسانی شرکتها و در حوزه جذب کارکنان برشمرد و تصریح کرد: خرد، دارای سه جزء و شاخش اصلی شامل تجربه، دانش و اخلاق است و شرکتها میبایست برنامههایی را در جهت ارتقای هر یک از این سه شاخص در کارکنان خود تدوین و اجرا نمایند.
دبیرکل سندیکای بیمه گران خاطرنشان کرد، اعتماد به صنعت بیمه به مثابه درختی است که ریشههای آن در آگاهی و آموزش مردم قرار دارد و هر چه این ریشهها قویتر باشند، درخت اعتماد نیز بارورتر خواهد بود. به همین دلیل مدیران، مسئولان و فعالان صنعت بیمه وظیفه دارند تا بسترهای لازم برای افزایش آگاهی و شفافیت را فراهم نمایند.
وی در تبیین نقش محوری نهاد ناظر در تقویت اعتماد عمومی به صنعت بیمه عنوان کرد: نظارت دقیق، حمایت از حقوق بیمه گذاران و ایجاد شفافیت، علاوه بر ایجاد آرامش در بهرهمندی مردم از خدمات بیمهای، صنعت بیمه را به سمت پایداری و رشد سوق خواهد داد. تبلیغات و بازاریابی نیز، اگر به صورت حرفهای و هدفمند انجام شود، نقش مؤثری در تقویت اعتماد عمومی به صنعت بیمه خواهد داشت. شفافیت، صداقت و توجه به نیازهای مشتریان باید در مرکز استراتژیهای بازاریابی قرار گیرد و با این رویکرد نه تنها اعتماد عمومی افزایش مییابد بلکه بیمه به انتخابی آگاهانه و ارزشمند در زندگی مردم تبدیل میگردد.
پورکیانی در خاتمه افزود چنانچه شرکتهای بیمه با رویکردی شفاف، پاسخگو و خلاقانه در شبکههای اجتماعی فعالیت نمایند، این فضا ابزاری مؤثر در افزایش اعتماد به صنعت بیمه خواهد بود و استفاده هوشمندانه از این بستر میتواند ضمن ایجاد ارتباط قوی و پایدار با مشتریان، به تقویت جایگاه صنعت بیمه در جامعه منجر شود.
همچنین در این پنل، دکتر متقیان با تاکید بر ضرورت تکریم ارباب رجوع هم در زمان عقد بیمهنامه و هم پرداخت خسارت و لزوم آگاهسازی بیمهگذاران نسبت به حقوق خود، هر یک از بیمهگران و فعالان صنعت بیمه را به مثابه رسانهای دانست که عمل آنها بازتابی از عملکرد صنعت بیمه و زمینهساز ایجاد اعتماد و رضایتمندی در مردم خواهد بود.
مشاور منابع انسانی بانک مرکزی ضمن ارائه دو تجربه زیسته پیرامون «آموزش روشهای خلاق حل مسئله» و «آموزش و روشهای اقناع و اعتماد سازی فروش بیمهنامه»، مولفههای اصلی چرخه مارکتینگ در صنعت بیمه شامل بازاردانی، بازاریابی و بازارداری و اهمیت آنها در سطوح سازمانی با تمرکز بر نیازهای آموزشی را تبیین کرد و به طرح مباحثی در خصوص اهمیت منابع انسانی ارزشآفرین در بازار پرداخت.
در ادامه مهدی قمصریان نیز به بیان نکاتی در خصوص اهمیت و نقش شبکههای اجتماعی در افزایش اعتماد به صنعت بیمه از طریق ارتباط مستقیم و شفاف با مشتریان، ارائه محتوای آموزشی، مدیریت بحرانها، تبلیغات هدفمند، تحلیل دادهها، تعامل با جامعه، ایجاد برندینگ مثبت و نوآوری و پویایی پرداخت.
همچنین عباس خسروجردی با ارائه آمار مقایسهای از شکایات در انواع رشتههای بیمه در ایران و امریکا، هدف از افشای آمار شکایت از شرکتهای بیمه را تشویق به رقابت منصفانه، شفافیت و مسئولیتپذیری، آگاهی مشتری، تشویق به بهبود صنعت، توسعه سیاستهای عمومی، نظارت و ارزیابی اثربخشی آن، افزایش اعتماد و اطمینان عمومی به نهادها، حمایت از مصرفکننده و توانمندسازی افشاگران و گروههای حامی عنوان کرد.
گفتنی است در این همایش ۷ پنل دیگر نیز که شامل پنل انجمن حرفهای صنعت بیمه، پنل ارائه برترینهای صنعت بیمه، پنل همکاریهای بینالملل و ۴ پنل علمی جهت ارائه مقالات، به صورت همزمان در مرکز همایشهای برج میلاد برگزار شد.
https://simayeeghtesadi.ir/?p=91122