- نویسنده : سیمای اقتصادی
- 02 نوامبر 2025
- کد خبر 129923
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش دفتر تخصصی روابطعمومی و اطلاعرسانی؛ سیروس صارمی، مدیرکل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و ارزیابی عملکرد گفت: سامانه ملی فؤاد با کد دستوری ۱۲۸، برای دریافت و پیگیری فوری گزارشها و شکایات مردمی در خصوص اختلالات، تأخیرها، ناهماهنگیها و رفتارهای نامناسب در ارائه خدمات دستگاههای اجرایی و هدف از آن تسریع فرآیند پاسخ دهی، افزایش شفافیت و ایجاد کانال ارتباط مستقیم بین شهروندان و ساختارهای اجرایی کشور است.
صارمی تصریح کرد: در چارچوب این طرح، شهروندان میتوانند با شمارهگیری کد ۱۲۸ یا مراجعه به پورتالهای استانی مربوطه، گزارش خود را ثبت و کد رهگیری دریافت کنند و روند رسیدگی از مرحله ثبت تا اعلام نتیجه بهطور کامل مستندسازیشده انجام میشود و امکان پیگیری لحظهای برای گزارشدهندگان فراهم است.
وی افزود: این طرح، میانگین زمان پاسخدهی در فاز آزمایشی در برخی استانها کمتر از سه ساعت گزارش شده است. در این سامانه، گزارشها مستقیماً به واحد بازرسی یا مرجع ذیربط ارجاع و نتیجه بررسی به اطلاع شهروند میرسد. همچنین در پایان هر پرونده، شهروندان میتوانند میزان رضایت خود از روند رسیدگی را ثبت کنند. این بازخوردها بهعنوان شاخصهای عملکردی در بهبود فرایندها و ارزیابی کیفی خدمات مورد استفاده قرار میگیرد.
صارمی تأکید کرد: اجرای طرح فؤاد گامی مهم در راستای تحقق شفافیت، تسریع پاسخگویی و ارتقای اعتماد عمومی به نهادهای اجرایی است.
https://simayeeghtesadi.ir/?p=129923










