×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 20 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تاکید بر اجرای دقیق خدمات سطح یک در نشست مشترک با مدیران کل استانی

به گزارش  “سیمای اقتصادی”  محمد رضا میرزایی در گفت و گو با خبرنگار آی هینا، در تشریح جلسه ویدئو کنفرانس با مدیران کل، معاونین سلامت و کارشناسان مسئول برنامه روستایی گفت: در این نشست سعی شد با توجه به منویات مدیرعامل سازمان بیمه سلامت و تاکید دکتر ناصحی بر ارتقاء بسته خدمات سطح ۱، به تبیین جایگاه خدمات سطح ۱ در بسته برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع در جمعیت روستایی و شهری ۲ استان فارس و مازندران و برنامه های جدید سازمان در سال جاری پرداخته شود.

 

مدیر کل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت، با بیان اینکه دراین نشست گزارشی از آخرین وضعیت پرداخت ها و خدمات برنامه پزشکی خانواده روستایی ارائه شد افزود: همچنین به اولویت های سطح ۱ اشاره شد که اولین اولویت ارتقاء کمی و کیفی خدمات سطح ۱ در روستاها است،  ضمن اینکه به اجرای برنامه نظام ارجاع الکترونیک در صندوق بیمه همگانی تاکید شد؛ البته اقدامات آن از یک ماه پیش با تشکیل گروهی از متخصصین شروع شده و امیدواریم به زودی شیوه نامه اجرایی آن آماده شود.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر به ضرورت توجه به بحث پیشگیری به عنوان یک اولویت دیگر تاکید شد، ضمن اینکه بحث توانمندسازی بیمه شدگان با رویکرد آموزش سلامت نیز مدنظر قرار گرفت.

میرزایی با اشاره به اینکه در ۷ ماه گذشته ۸۰ درصد سرانه روستایی به میزان حدود ۸۰۲ میلیارد تومان توسط سازمان پرداخت شده است اظهار داشت: وزارت بهداشت نیز از محل ۱ درصد سهم خود در دو بخش ۳۷۵ میلیارد تومان پرداخت کرده است ، البته مقرر شد طی هفته های آینده ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر توسط وزارت بهداشت پرداخت شود.

مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: دراین جلسه مدیران کل استانی مواردی از جمله نظام ارجاع الکترونیک ، نسخه پیچی و نسخه نویسی در سطح ۱ و اتصال سامانه های سطح ۱ وزارت بهداشت به سامانه سازمان تاکید کردند ، همچنین مسئله پرداخت به موقع و منظم ۸۰ درصد و ۲۰ درصد سرانه سهم صندوق و ۱ درصد سهم وزارت بهداشت نیز مورد توجه قرار گرفت ، از سوی دیگر امکان دسترسی به سامانه سیب برای مدیران نیز مورد تاکید قرار گرفت.

وی با توجه به اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع در جمعیت شهری دراین نشست گفت: امیدواریم این کار مشترک میان وزارت بهداشت و سازمان های بیمه گر هر چه سریعتر محقق شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •