×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر
مقابله با زمین خواری و تخلفات ساخت و ساز در اراضی منطقه آزاد اروند

 ‎به گزارش  “سیمای اقتصادی”  مجید رحیمی قشقایی در نشست کارگروه صیانت از اراضی سازمان منطقه آزاد اروند که با حضور سروش شریفی معاون توسعه مدیریت این سازمان برگزار شد اظهار داشت: با توجه به وظیفه نظارتی منطقه درخصوص تصرف غیرقانونی در اراضی دولتی و ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده ی اروند ،سازمان منطقه ازاد اروند این کارگروه را ایجاد نمود.

‎وی با اشاره به گستردگی محدوده جغرافیای منطقه آزاد اروند و افزوده شدن محدوده های شهری و روستایی آبادان و خرمشهر به این گستره، خاطرنشان کرد: این اراضی بعنوان سرمایه ارزشمند مردم منطقه و بستر پیاده سازی طرح‌های توسعه مطرح هستند، که به منظور پیشگیری از تصرفات غیر مجاز و دست اندازی به حقوق شهروندان تحت کنترل بیشتر قرار گرفتند، این یگان با همکاری و هم افزایی حوزه‌های حراست ، پشتیبانی و حقوقی منطقه آزاد و همچنین ادارت راه و شهر سازی، به خدمت می پردازد.

‎رحیمی اظهار داشت: به دلیل وسعت بالای حدود ۳۵۰۰۰ هکتاری منطقه ناگزیر به استفاده ابزار هوشمند نظیر سنجش از دور و GIS هستیم و در فاز نخست در کنار بازدید محلی از تحلیل این داده‌ها بهره می بریم. در ‌گام بعدی و با همکاری حوزه فناوری اطلاعات، سامانه تعاملی پایش اراضی و همچنین سامانه تحلیل تصاویر پهبادی که تجربه موفقی در برخی کلان‌شهر‌ها بوده است، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.