×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حضرت فاطمه(س) جلوه ای بی نظیر و ماندگار از یک بزرگ بانوی مسلمان است

به گزارش   “سیمای اقتصادی”  حمیدرضا مومنی در این پیام حضرت فاطمه زهرا(س) را  بزرگ بانویی خواند که  جنبه های مختلف پارسایی، پاکدامنی و حضور یک بانوی مسلمان درعرصه های مختلف زندگی فردی و اجتماعی را با جلوه ای بی نظیر و ماندگار در تاریخ جهان ثبت کرد.

متن این پیام به شرح ذیل است:
حضرت فاطمه زهرا(س) دختر گرامی پیامبر اکرم(ص) الگویی منحصربفرد نه تنها برای زنان مسلمان جهان، بلکه برای تمام بشریت است. این شخصیت برجسته که از سوی پدر بزرگوارشان حضرت محمد مصطفی (ص) «ام ابیها» لقب گرفتند، اسوه ای کامل و جامع برای زنان جامعه اسلامی از صدر اسلام تا کنون است که می توان به سیره عملی ایشان در همسرداری، تربیت فرزند، خانه داری و روابط اجتماعی استناد کرد.
حضرت زهرا مرضیه (س) که در دامان پر مهر خدیجه کبری، شیر زن صدر اسلام پرورش یافته و پدرش، محمد بن عبدالله، قطب عالم امکان است؛ همسرش علی مرتضی (ع) است که مقیاس عدل و دادگری بشمار می رود  و مادر زینب و حسنین است. فرزندانی بدین گونه رشید و سرافراز که دنیا را به تسخیر منش و رشادت و از خودگذشتگی خویش در آوردند.
فاطمه زهرا (س) جایگاه زنان جهان را شکوه و منزلت بخشید، بزرگ بانویی که جنبه های مختلف پارسایی، پاکدامنی و حضور یک بانوی مسلمان در عرصه های مختلف زندگی فردی و اجتماعی را با جلوه ای بی نظیر و ماندگار در تاریخ جهان ثبت کرد.
پیمودن راه حضرت زهرا (س)  که یگانه است و آسمانی ترین بانوی زمین، اگرچه کاری است بس دشوار و سترگ، اما نه تنها مهربانوان دنیا که مردان حقیقت جوی عالم نیز تکلیف پیروی از ایشان را دارند.
روزهای بزرگ فاطمیه نمادی برای قدرشناسی از تلاش و زجر بزرگانی همچون دخت نبی اکرم (س) است که در زنده نگاه داشتن اسلام عزیز، آنچه در توان داشتند در راه خدا نثار کردند و طعم تلخ هر اهانتی را هم تحمل کردند.
اینجانب فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و ایام معنوی فاطمیه را به مردم مسلمان قشم از صمیم قلب تسلیت می گویم و امیدوارم همه ما با استعانت از مقام شامخ آن حضرت و همه بزرگان دین درجهت اعتلای اسلام عزیز و عزت مسلمین گام برداریم.

حمیدرضا مومنی
رئیس هیئت مدیره ومدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.