وی افزود: سعی شده در این آلبوم ملودی های کوتاه باشد که بهتر و مناسب بر خاطر مخاطب به جای بماند که از شاهکار این آلبوم میتوان به قطعه اندوه تنهایی اثر فروغ فرخزاد اشاره کرد که از جنس مولودی و محتوا اثر بخشی خاصی دارد.
غلامی در رابطه با ژانر و شاخصهای این اثر بیان کرد: ژانر موسیقی سنتی و تنظیم آن مولودی محور است و فضای آن در دهه ۴۰ و۵۰ میباشد که از شاخصهای این آلبوم همخوانی گروه کر میباشد که در بسیاری از قطعات به عنوان بخشی از ساز اصلی مطرح است که نمونه اصلی آن در قطعه موج میباشد که ۷۰ درصد آن توسط گروه کر تهیه شده است.
این فعال حوزه موسیقی خاطرنشان کرد: بازار موسیقی به دست اشخاص خاص افتاده است ولی هدف اصلی تیم ما تبلیغ فرهنگ اصلی موسیقی سنتی به نسل های آینده است ما نگاه انتقادی به صنعت موسیقی داریم و دنبال چهره های خاص برای تولید اثر نیستیم در آلبوم شناور سوی ساحل ناپیدا بسیاری از نوازندهها و خواننده اثر گمنام هستند که به عقیده من انجام یک کار مطلوب نیاز به افراد چهره ندارد بلکه نیاز به کیفیت، تخصص و تعهد دارد.
غلامی بیان کرد: دو یا سه اثر از مهدی سهیلی به دلیل نوع اشعار و سریع الهجه بودن این شاعر معاصر بنا به سلیقه شخصیام استفاده شده است و انتخاب اسم آلبوم شناور از اشعار سیاوش کسرایی اختباس شده که انتشار این آلبوم توسط موسسه فرهنگی و هنری آوای برگ ریزان به صورت الکترونیکی قابل انتشار است.
صادق میرزا از شاگردان استاد شجریان و خواننده این اثر اظهار داشت: اولین کنسرت دانشجویی را در سال ۸۲ در دانشگاه شریف و در سال ۸۶ در گروه هنری سایه فعالیت داشتم و مجموعه شناور سوی ساحل ناپیدا جز سومین کار رسمی من بوده و قطعه اندوه تنهایی که به عنوان بهترین اثر این آلبوم است روایت انسانی است که در داخل قبر میگذارند و سنگ قبر او حالت پنجرهای است که به عملکرد انسان میپردازد.
این شاگرد استاد شجریان ادامه داد: من با تستی که در سال ۸۷ و در فرهنگستان هنر که توسط استاد شجریان صورت گرفت از میان ۶۰۰ نفر جز ۲۲ نفر فردی بودم که انتخاب شدم و تا کنون در این فضای موسیقی در حال فعالیت هستم.