×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر
توسعه شبکه جمع آوری آبهای سطحی دربزرگراه شهید چمران

به گزارش   “سیمای اقتصادی”  حسن صفات با اشاره به ضرورت احداث و ساماندهی شبکه جمع آوری آبهای سطحی جهت جلوگیری از سرازیر شدن آبهای سطحی در معابر در فصول بارندگی گفت: در راستای سیاستهای شهرداری تهران در توسعه تکمیل و به روز کردن شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی این طرح عمرانی اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه بزرگراه شهید چمران یکی از محورهای اصلی پایتخت است گفت: با توجه به تغییر و تحولات ساختاری ایجاد شده در بدنه این بزرگراه، که مشکلاتی را درجمع آوری و هدایت آب‌های سطحی ایجاد کرده بود، احداث کانال جمع آوری آبهای سطحی به عنوان یکی از اولویت طرح ها در دستور کار منطقه قرار گرفت.

صفات افزود: شبکه جمع آوری آبهای سطحی در ۵ فاز طراحی و پیش بینی شده است که در سال های گذشته دوفاز آن شامل كانال شرقي بزرگراه چمران حد فاصل دور برگردان شمالي تونل توحيد تا ميدان توحيد و كانال خيابان گلبار تکمیل و به بهره برداری رسید.

وی افزود: به منظور هدایت آبهای سطحی ضلع غربی این بزرگراه یک كانال عرضی احداث شد که با تکمیل آن ،آبهاي سطحي محور غربي بزرگراه شهيد چمران و انهار شمالي و جنوبي خيابان ستارخان از طريق اجراي يك شفت به كانال اصلی منتقل می شود.
به گفته شهردار منطقه۲ با احداث این کانال عرضی ، علاوه بر مرتفع شدن مشكل آبگرفتگي ميدان توحيد ،ضريب ايمني تونل توحيد نيز افزایش یافت.
وی افزود: در تداوم اقدامات اجرایی برای رفع مشکل آبگرفتگی محدوده بزرگراه های چمران و جلال آل احمد ، يك كانال عرضي با لوله پلي اتيلن بقطر ۸۰۰ ميلي متر و بصورت نقبي اجرا و به بهره برداري رسيد.
شهردار منطقه ۲ افزود: با احداث این کانال ،آبهای سطحی جاری دربزرگراه شهید چمران درزمان بارندگی‌های فضلی هدایت وجمع آوری می‌شود وازجاری شدن آب درسطح معابر وهمچنین آبگرفتگی دراین مسیرپیشگیری می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.