×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برنامه‌های فرهنگی متروی تهران در ماه مبارك رمضان

به گزارش   “سیمای اقتصادی”  این برنامه ها به همت معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شركت بهره‌برداری متروی تهران به منظور ايجاد فضای معنوی و متناسب با ايام ماه مبارك رمضان و هم‌چنين با هدف ارتقای بیشتر سطح آگاهی مسافران مترو با مفاهيم متعالی قرآنی در سطح ايستگاه‌های متروی تهران برگزار می شود.

با ايجاد فضاسازی بصری متناسب با اين ايام در ايستگاه‌های مترو به پيشواز ماه مبارك رمضان رفته و به همين منظور با طراحی و نصب كتيبه‌های بزرگ فرهنگی در ايستگاه‌های منتخب با عنوان “قرآن، كتاب زندگی” شامل طرح‌های گرافيكی با مضمون و محتوای پيام‌های قرآنی و فرهنگی، هفت طرح متنوع در معرض نگاه مسافران قرار می‌گيرد. هم‌چنين گذرگاه‌های فرهنگی ايستگاه‌های امام خمينی (ره)، دروازه شميران، فردوسی و ميدان حضرت ولی‌عصر (عج) محل اکران نمایشگاه‌های پوستر نمایشگاه قرآنی و جشنواره قرآنی شامل طرح‌های گرافیکی و جمله‌های قرآنی و کوتاه فرهنگی می‌باشد.

گفتني است تولیدات سمعی و بصری متناسب با ماه مبارک رمضان از تمامي نمایشگرهای ایستگاه‌های مترو و فضای مجازی پخش می‌شود که شامل دعای روزهای ماه مبارک، احادیث و روایات  قرآنی، فتوکلیپ سی تدبر، سی تلنگر و حکمت علوی است. هم‌چنین در قالب پادکست چهار ویژه برنامه رادیویی با عنوان خودسازی با موضوع آداب مخصوص ماه مبارک رمضان، ویژه سالروز ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع)، شب‌های قدر و روزهای پایانی ماه مبارک و عید سعید فطر از رادیو مترو پخش می‌شود.

لازم به توضيح است با همکاری مرکز فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه قم و  با هدف پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی و مذهبی مسافران مترو پایگاه مشاوره “نسیم بهشت”در ایستگاه‌های امام خمینی (ره)، تجریش، ارم سبز، دروازه شمیران، دروازه دولت، میدان حضرت ولی‌عصر (عج)، تئاتر شهر، بریانک، میدان جهاد و میدان آزادی از ۳۰ فروردین تا پایان ماه مبارک رمضان برگزار می شود و مسافران شهر زیرزمینی می توانند جهت دریافت مشاوره به کارشناسان مذهبی مستقر در این ده ایستگاه‌ منتخب مراجعه كنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.