گروه : اجتماعی / جامعه و شهری
- نویسنده : رویداد آنلاین
- 09 اکتبر 2021
- کد خبر 22775
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش “سیمای اقتصادی” علي عبداله پور افزود: مسئولیتهایی که در قبال شهروندان و مسافران داریم را به نحوه احسن انجام میدهیم و میدانیم که حیات شرکت بهره بردای متروی تهران و حومه بستگی به حرکت قطارها دارد و این مستلزم هزینه کردن برای نگهداري و تعميرات قطارها و افزايش قابليت آنها در چرخه سير است.
وي تصريح كرد: هزینه تعمیرات اساسی۳۱ رام قطار DC از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه با مشارکت شهرداری تهران تأمین شده و با توجه به احتمال بازگشایی مدارس در نيمه دوم سال تعمیرات اساسی اين قطارها طبق برنامه ریزی انجام شده است.
عبداله پور با بيان اينكه انجام تعميرات اساسي پنج واگن دوطبقه از قطارهای خط ۵ نيز در حال انجام است گفت: در حال حاضر به علت نبود نقدینگی قطارها از ردههای تعمیرات اساسی عقب هستند.
وی خاطرنشان كرد: ۶۰ درصد از ۱۷۱ قطار مترو نیاز به بازسازی دارند، كه بیش از ۴۱ رام اين قطارها متعلق به نسل اول است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه افزود: عقب ماندگی در زمینه تعمیرات اساسی در قطارهای سری DC یا قطارهای نسل اول كه پس از طی کردن هر ۹۰۰ هزار کیلومتر در مرحله اورهال قرار مي گیرند بيشتر است و بايد هرچه زودتر انجام شود.
وی افزود: به عنوان اولین بهرهبردار مترو در ایران تلاش کرده ایم در سالی که توسط مقام معظم رهبری( مدظله العالی) سال توليد، پشتيباني ها و مانع زدايي ها نامگذاری شده، ارتباط خود را با دانشگاه ها، تولیدکنندگان و صنعت گران داخلی بيش از گذشته افزايش دهيم و با كاهش موانع بين دانشگاه ها و توليدكنندگان شاهد به ثمر رسيدن تولیدات داخلی در صنعت مترو باشيم.
عبداله پور با اشاره به اينكه تامین قطعات و رفع نواقص قطعات تجهیزات داخلی واگن های خطوط به جهت جلوگيري از ايجاد اختلال در بهره برداري قطارها با جديت پيگيري مي شود گفت: تامين اقلام تهويه واگن، جهت بهبود كيفيت تهويه واگن هاي درون شهري، ترمز قطارها جهت ايجاد حداكثر ايمني و جلوگيري از بروز اختلال در حركت قطارها، قطعات سیستم روشنایی، سامانه PIS ناوگان بخشي از اقلام مورد نياز براساس اولويت است كه به دنبال تامين آن هستيم تا کمبود قطعات مورد نیاز ناوگان در حال بهره برداري در اين موارد را رفع نماييم.
https://simayeeghtesadi.ir/?p=22775