×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر
خدمت‌رسانی بیش از ۴ هزار دستگاه تاکسی در منطقه۹

به گزارش  “سیمای اقتصادی”  علی حیدری معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه با اعلام این خبر گفت: معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه با همکاری سازمان تاکسیرانی نسبت به تامین حداکثری پوشش خطوط تاکسیرانی به مقاصد پرتقاضای غرب تهران اقدام کرده است.

او افزود: خطوط ۹ گانه ناوگان تاکسیرانی در پهنه غربی پایتخت با ۴۴۰۵ دستگاه تاکسی شامل ۱۲۹۵ تاکسی گردشی، ۱۱۱۰ تاکسی تلفنی، ۳۳۰ تاکسی خطی و ۱۶۷۰ تاکسی ویژه فرودگاه مهرآباد بی وقفه در حال خدمت رسانی به شهروندان است.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۹ همچنین از احداث ایستگاه تاکسی در تقاطع خیابان تفرش و گزل خو به مقصد میدان آزادی خبر داد و تصریح کرد: این اقدام در پاسخ به مطالبه و تقاضای مکرر ساکنین محلات مهرآباد جنوبی و سرآسیاب به منظور استفاده از تاکسی به عنوان یکی از ارکان حمل و نقل عمومی، انجام شد.

او همچنین بر لزوم ارتقاء کیفیت تجهیزات ایستگاه های حمل و نقل عمومی برای رانندگان و مسافرین تاکسی تاکید کرد و در همین راستا از ایجاد سرپناه با سازه پرگولا با رویکرد معماری سبز در ابتدای بلوار استاد معین در زمینی به مساحت ۲۶۰ متر مربع و در مجاورت ساختمان شهرداری منطقه۹ خبر داد که این اقدام مورد استقبال رانندگان و مسافرین نیز قرار گرفته است.

حیدری در ادامه از استقرار و ساماندهی دو خط تاکسی (میدان آزادی – امام حسین (ع) و میدان آزادی – هفت تیر) با ناوگانی مشتمل بر ۱۲۰دستگاه تاکسی برای تامین دسترسی ایمن شهروندان به خطوط تاکسی خبر داد و متذکر شد: مسقف سازی این ایستگاه، فاز دوم این پروژه است که در سال۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

او همچنین بر نگهداشت مستمر تجهیزات پایانه شمشیری با توجه به وجود ۴خط درون شهری و ۴خط شهرهای اقماری با مجموع ۳۶۰ناوگان تاکید کرد.

معاون حمل و نقل ترافیک منطقه ۹ با اشاره به اهمیت خدمت رسانی به مسافران در فرودگاه مهرآباد نیز گفت: به منظور خدمت رسانی بهینه و ارتقای رضایتمندی مسافران ورودی پایتخت، مدیریت خطوط تاکسی این محدوده با ۱۶۷۰ دستگاه تاکسی به صورت مستمر مورد رصد و نظارت تاکسیرانی منطقه۹، قرار دارد.

حیدری در خاتمه با اشاره به اینکه براساس دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا، ضدعفونی و گندزدایی ایستگاه ها و پایانه های تاکسی در منطقه۹ به صورت دوره ای انجام می شود، خاطر نشان کرد: منطقه ۹ به واسطه  موقعیت و قرار گرفتن در ورودی غربی پایتخت و دارا بودن شهرک های اقماری و به عنوان تنها منطقه ای که دارای خطوط ریلی(مترو)، زمینی(بی آر تی)  و هوایی(فرودگاه مهرآباد) است، روزانه شاهد ۵ میلیون گردش مسافر و وسایل نقلیه است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.