×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 22 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 52 خبر
انجام بیش از ۱۴۸هزار متر شست و شو، لایروبی و رفت و روب معابر در منطقه۹

به گزارش  “سیمای اقتصادی”   سیدمحمدرحیم مرتضوی گفت: اقدامات عملیات به زراعی و نگهداشت فضای سبز با شروع فصل پاییز و به تناسب آب و هوای موجود با تغییرات برنامه ریزی شده ای  در حال انجام است.

او افزود: از جمله این اقدامات می توان به هرس پرچین هایی چون ترون و شمشاد، بازدید از ادوات مورد نیاز برای شش ماهه دوم شامل ادوات هرس، کندوکوب و  هرس سوزنی برگ ها اشاره کرد.

مرتضوی با اشاره به باز پیرایی انجام شده در منطقه ۹ افزود: تسطیح اراضی فضای سبز، کاشت درختچه ها و گل های فصلی و حذف نشاهای فصل قبل، واکاری و کاشت بوته های رز، کند وکوب و آماده سازی بستر خاک آغاز شده و در بوستان های منطقه، لچکی ها و رفیوژها به حجم ۴۰ هزار مترمربع در دست اقدام است.

شهردار منطقه ۹ با اشاره به برگ ریزان پاییزی عنوان کرد: به منظور افزایش زیبایی و منظر شهری با جمع آوری برگ های پاییزی چنار در بوستان های بزرگ منطقه از جمله؛ المهدی، شمشیری و آزادی اقدام به اجرای گذر پاییزی می کند.

بخش دیگری از اقدامات پاییزی منطقه ۹ به لایروبی در خیابان های اصلی اشاره دارد که مرتضوی در این خصوص گفت: لایروبی و رسوب برداری کانالها و حوضچه ها و سبدهای زباله گیر در خیابان های اصلی از جمله؛ خیابان آزادی، بزرگراه آیت الله سعیدی  و خیابان دستغیب و بازدید از نقاط حساس آبگیر به منظور جلوگیری از هرگونه آبگرفتگی در بارشهای احتمالی مد نظر است.

او در ادامه افزود: لایروبی ۲۱۸۲۵ متر از کانال های جمع آوری آب های سطحی، ۳۵ حوضچه و پاکسازی و رسوب برداری ۳۳ سبد زباله گیر از جمله اقدامات پاییزی در راستای مقابله با آبگرفتگی ها در غرب پایتخت است.

شهردار منطقه ۹ با اشاره به دیگر اقدامات پاییزی در غرب پایتخت توضیح داد: پاکسازی ۱۸۰۰ مترمربع پوستر و برچسب، لایروبی ۱۸۲۰۰ متر از انهار، شستشوی ۲۲۲۰۰ متر از جداول، شستشو وگندزدایی مخازن ۱۰۸ عدد از مخازن اطراف مدارس، رنگ آمیزی ۱۸۰ عدد از مخازن وزیر مخزنی ها، شستشو ۶۰۰۰ مترمربع از جداره ها، درب، حیاط و اطراف مدارس، رفع ۱۸۰ مورد از سد معبر اطراف مدارس، رفت و روب ۸۰۰۰۰ مترمربع از معابر و باغچه های اطراف مدارس، شستشوی ۲۰۰ مورد از المانها و تابلوهای داخل و اطراف مدارس از جمله اقدامات انجام شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.