×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 20 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
اولین خودروهای برقی ایرانی واردخیابان ها می شود

به گزارش سیمای اقتصادی، مرتضی موسی خانی اظهار داشت: تعامل صنعت و دانشگاه در شرایط کنونی می‌تواند برخی خلاء ها را پر کرده و به ارتقا صنعت هم کمک کند.

وی گفت: باید بپذیریم که تعامل صنعت و دانشگاه مغفول مانده در حالی که در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین استعدادهایی داریم که اگر مورد توجه قرار گیرند و مورد اعتماد واقع شوند می‌توانند در تحقق اقتصاد بدون نفت مؤثر واقع شوند.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران تصریح کرد: در استان قزوین استعدادهای زیادی در بخش‌های مختلف وجود دارد که بدون شک می‌تواند به اقتصاد غیر نفتی و تحقق اقتصاد مقاومتی کمک‌کند.
ورود اولین خودروی برقی ایرانی به بازار

موسی خانی اظهار داشت: به لطف الهی اولین تولید خودروی سواری برقی دو نفره در سایز کوچک وارد بازار می‌شود که این خودرو برای شهرهای پر ترافیک که فضای کمی برای تردد و پارکینگ دارند بسیار مناسب است.

وی افزود: طول این خودرو به اندازه عرض یک خودروی معمولی است و در فضای پارک در جای یک خودروی معمولی می‌تواند سه خودروی برقی توقف کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین گفت: این خودرو با برق معمولی شارژ می‌شود و با یک نوبت شارژ قادر است ۱۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند.

وی یادآور شد: باتری این خودروی برقی امکان شارژ طولانی مدت را هم دارد و با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت می‌تواند درشهر تردد کند.

موسی خانی اظهار داشت: این خودرو با اکسل و موتور قوی می‌تواند شیب‌های تند مناطق شمال تهران و حتی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات را به راحتی بالا رفته و عبور کند.

وی بیان کرد: ساخت این خودرو از سال ۹۳ کلید خورد و امروز ۵ دستگاه از این خودرو ساخته شده و وارد تست آزمایشی شده و قطعات ۱۰۰ دستگاه دیگر سفارش داده شده که آماده ترخیص از گمرک شده و قطعات ۹۵ دستگاه نیز آماده شده و آماده تولید این تعداد خودروی الکتریکی هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تصریح کرد: با حمایت دولت مجوز شماره گذاری این خودروها صادر شده و ۳۰ دستگاه آماده پلاک گذاری شده است.

وی افزود: پس از تست آزمایشی و ورود خودروهای ساخته شده به خیابان‌ها با توافق انجام شده با خودروسازان بزرگ کشور امیدواریم وارد فاز ساخت و تولید انبوه آن شویم.

ظاهر زیبا، جمع و جور و جوان پسند

موسی خانی گفت: این خودرو زیبایی قابل توجهی دارد و با تیپ خلبانی و چهار ستاره از ضریب ایمنی بالایی برخوردار است و امکانات خوبی در حوزه الکتروموتور، باتری و سایر تجهیزات دارد.

وی افزود: سری اول این خودرو توسط دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و شرکت‌های دانش بنیان و با همکاری معاونت فناوری ریاست جمهوری طراحی و ساخته شده است.

خودروهای برقی دانشگاه آزاد قزوین مرداد ماه وارد بازار می‌شود

موسی خانی اظهارداشت: برای کمک به تولید ملی باید از این خودرو حمایت شود تا حاصل دستان جوانان نخبه بتواند وارد بازار شده و به اقتصاد و اشتغال کشور کمک کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •