×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 21 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
وزارت صمت برای مشاغل خرد،زمین و تسهیلات تامین می کند

به گزارش  “سیمای اقتصادی”   سید رضا فاطمی امین روز شنبه در جریان بازدید از واحدهای تولیدی روستای لتگاه از توابع بخش لالجین شهرستان بهار اظهار داشت: برای نمونه در سفر امروز به استان همدان ۱۰ هکتار زمین واقع در شهرک صنعتی ویان کبودرآهنگ برای ایجاد یک ناحیه صنعتی و تخصصی منسوجات پیش بینی شد.

 

وی ادامه داد: به جای ایجاد یک واحد بزرگ با ظرفیت اشتغال ۲ هزار نیرو باید به دنبال تقویت کسب و کارهای خرد و کوچک باشیم.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه توسعه و تقویت کسب و کارهای خرد با جدیت در دستور کار این وزارتخانه است، اضافه کرد: شمار زیادی از مشاغل خُرد، ظرفیت توسعه را دارند و با توجه به داشتن تجربه کافی، بازار فروش، تخصص و توان بالا ، بسیار پایدارتر از واحدهای بزرگ و با ظرفیت بالا هستند.

 

استاندار همدان هم گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان سفر به همدان و بازدید از طرح ها تصمیمات راهبردی و راهگشا برای توسعه و رونق تولید ارائه کرد.

 

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: همچنین وعده هایی در زمینه حمایت از بخش های صنعتی، معدنی و اصناف از سوی فاطمی امین داده شد که با حمایت این مقام مسئول امید می رود بتوان مشکلات و مسائل پیش روی سرمایه گذاران در بخش های مختلف را برطرف کرد.

 

 

وجود ۲۷۰ کارگاه صنعتی فعال در روستای لتگاه

«احمد شانیان» گفت: همه روستاهای استان به ویژه لتگاه، کرد آباد و دستجرد دارای ظرفیت اشتغالزایی خوبی هستند و برای حمایت مالی از جمله پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت مد نظر قرار دارند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت افزود: افزون بر یک هزار و ۵۰۰ دستگاه جوراب بافی و سیستم رایانه ای در روستای لتگاه مستقر است و این روستا ۲۷۰ کارگاه فعال دارد.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار یک شناسنامه صنفی برای این روستا در نظر گرفته شد ، اضافه کرد: میزان تسهیلات پرداختی به فعالان در این صنف، سال گذشته صفر بود اما امسال افزون بر ۲۷۰ میلیارد ریال طرح به بانک ها معرفی شدند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: حدود ی کماه پیش «تعاونی تامین نیاز» با همکاری فرمانداری راه اندازی شد که بتوان مواد اولیه را ارزانتر برای فعالان این بخش تهیه و تامین کرد.

شانیان ادامه داد: مطالعات اولیه برای راه اندازی کارخانه نساجی در استان در قالب طرح صورت گرفته است که امید می رود بتوان به زودی این صنعت را در همدان دایر کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.