×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر
رسول کشت پور در نشست صمیمی با اصحاب رسانه خبر داد؛//افتتاح سری چهارم پروژه های منطقه ٢ در آینده نزدی…

به گزارش “سیمای اقتصادی” رسول کشت پور شهردار منطقه در این نشست و در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و فرارسیدن سالروز شهادت شهید صارمی خبرنگاران را پل ارتباطی بین مردم و مسئولان دانست.
وی پس از تشریح عملکرد ٢٢ ماه گذشته خود در شهرداری منطقه ٢ به پرسش خبرنگاران در رابطه با پروژه های در دست اقدام این منطقه پاسخ داد و گفت: پروژه های احداث تصفیه خانه، نیروگاه یک مگاواتی و رونمایی از دوچرخه های برقی تا سه ماه آینده به بهره برداری می رسند.

شهردار منطقه ٢ در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص احداث خط ٧ مترو در این منطقه با بیان اینکه به منظور روان سازی ترافیک شهری در محدوده منطقه ٢ و توسعه حمل و نقل عمومی با اولویت گسترش خطوط مترو (خط ٧) و اتوبوسرانی، تا کنون حدود ١٠٤ میلیارد تومان برای احداث خط ٧ به مترو کمک غیر نقدی کرده است اظهار کرد: در جلساتی که با مدیر عامل شرکت مترو داشته ایم مقرر شد که شهرداری منطقه ١٠٠ میلیارد تومان نیز برای خرید یک رام قطار به منظور کاهش سر فاصله حرکت قطارها در خط ٧ کمک کند که قرارداد آن در هفته آینده منعقد می شود.

کشت پور در ادامه از ارجاع پرونده ساختمان جدید بورس به کمیسیون ماده ١٠٠ توسط این منطقه خبرداد و گفت : در این ساختمان ٣٠٠ مورد حذف یا تغییر کاربری پارکینگ رخ داده است و ما در مقابل تخلفات این ساختمان که کارکرد ملی دارد ایستاده ایم و در نهایت بر اساس رای این کمیسیون عمل خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه بهره برداری از ساختمان جدید بورس به مشکلات ترافیکی منطقه می افزاید اظهار داشت: در حال حاضر شهروندان برای مراجعه به ساختمان شهرداری که در مجاورت ساختمان بورس است باید مدت زمان زیادی را برای پیدا کردن جای پارک در خیابان ها دور بزنند و قطعا عدم تامین پارکینگ توسط بورس مشکلات را بیشتر خواهد کرد.

شهردار منطقه ٢ با بیان اینکه درآمد حاصل از پسماند در این منطقه افزایش ١١ برابری داشته است اظهار کرد: زباله جزو منابع درآمدی شهرداری به شمار می آید و باید با نگاه اقتصادی آن را مدیریت کرد.
وی افزود: ١٠ درصد زباله خشک این منطقه توسط اپلیکیشن ” زیست اپ” جمع آوری می شود و میزان درآمد حاصل از آن دو میلیارد و ٣٥٠ میلیون تومان است و این درحالیست که تا چهار ماه پیش درآمد شهرداری از این محل تنها ٢٢٠ میلیون تومان بود.

وی همچنین از توسعه مالکیت عمومی فضاهای شهری در این منطقه گفت و افزود : از مهمترین شاخصه های رشد و ارتقاء کیفیت خدمات شهری توسعه فضاهای عمومی شهری و یا همان پلازاهای شهری است که ما در این منطقه علاوه بر ایجاد و گسترش فضاهای عمومی برای ارتقاء کیفیت زیست شهروندان وایجاد روحیه شادی و نشاط در آنان از این فضاها درآمد نیز کسب می کنیم.

وی با اشاره به کاهش ٢٥ درصدی بدهی های گذشته منطقه ٢ اعلام کرد: ٥٨٥ میلیارد تومان بدهی که از دوره های مدیر یتی قبلی به جا مانده بود در دوره مدیریت خود توانستیم ٢٥ درصد از بدهی ها را پرداخت و تمامی پروژه هایی که تعطیل شده بودند را فعال کنیم.

کشت پور در خصوص در اختیار داشتن بی ضابطه املاک منطقه ٢ توسط برخی از افراد گفت: املاک و مستغلات این منطقه را از دست افرادی که بدون رعایت ضوابط و مقررات از این املاک بهره برداری میکردند خارج کردیم و میزان درآمد حاصل از این محل را به ٢٤٠ میلیارد تومان رساندیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.