×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 21 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
از ۲۵ سال قبل تاکنون در حوزه کودکان کار و خیابان مدیریت واحد نداشته ایم

به گزارش روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، دکتر احمد احمدی صدر گفت: ما باند‌های مافیایی را در تهران داریم که کودکان کار را جذب و اقتصاد خیابان را ساماندهی می‌کنند.اقتصاد کف خیابان با درآمد‌های سرشار با نوع دوستی و تحریک احساسات مردم شکل گرفته است و سرشبکه‌های این مافیا از آن استفاده می‌کنند.

وی افزود: ما در شهرداری تهران قرارگاه اجتماعی را تشکیل داده ایم . طرحی هم ساماندهی شد و ۱۵ الی ۱۶ نهاد متولی کودکان کار می بایست آن را اجرا می‌کردند، ولی ما با چالشی جدید رو به رو شدیم چرا که برای ساماندهی موفق کودکان کار و خیابان، این دستگاه‌ها باید زیر نظر فرماندهی واحد به یک نهاد پاسخگو می‌شدند، ولی این اتفاق تاکنون رخ نداده است.

وی در ادامه افزود: از ۲۵ سال قبل تاکنون در تهران در حوزه کودکان کار مدیریت واحد نداشته ایم. پیشنهاد شهردار محترم تهران این بود که در قرارگاه اجتماعی تهران تمام دستگاه‌ها کنار هم بنشینند و مسئله آسیب های اجتماعی را پیش ببرند. در زمینه معتادان متجاهر ۸۰ درصد مصوبات اجرا شد و باید همین شیوه در زمینه کودکان کار هم انجام شود. شهرداری تهران به این دلیل به ریاست محترم جمهوری پیشنهاد داد که کار ساماندهی کودکان کار به شهرداری واگذار شود که شهرداری تمام و کمال در میدان حضور دارد و نیاز است در قرارگاه اجتماعی شهر تهران دستگاه‌های متولی ملزم به پاسخ گویی به یک مدیریت واحد باشند.

احمدی صدر اذعان داشت: مسئله کودکان کار یک مسئله عادی نیست، شهرداری تهران به همین جهت تمام و کمال به میدان آمده است تا این مشکل را حل کند.پیشنهاد شهردار محترم تهران به رییس محترم جمهوری این بود که مدیریت واحد ساماندهی کودکان کار و خیابان، متکدیان و معتادین متجاهر به شهرداری واگذار شود که کلیات آن بررسی شده و انشالله اگر ابلاغ شود قطعاً با همکاری و هماهنگی سایر دستگاه‌ها می‌توانیم اتفاقات بسیار خوبی را در سطح کلانشهر تهران رقم بزنیم.

وی افزود: همچنین ما در شهرداری تهران طرح استعداد یابی، توانمندسازی و حرفه آموزی کودکان کار را کوتاه مدت ۶ ماهه، میان مدت یک سال تا یک سال و نیم سال و بلند مدت ۳ سال طراحی کرده ایم. اگر مدیریت واحد در ساماندهی کودکان کار از سوی ریاست محترم جمهوری به شهرداری تهران واگذار شود به طور حتم طی حدود ۳ سال بحث کودکان کار و خیابان را خاتمه خواهد یافت.ما همچنین معتقدیم بالای ۷۰ درصد کودکان سر چهار راه‌ها به صورت شبکه‌ای و مافیایی اداره میشوند، قطعاً در صورتی که مدیریت واحد ساماندهی کودکان کار به شهرداری تهران واگذار شود ما با این سر شبکه‌ها برخورد جدی و سلبی خواهیم کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.