×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 14 خبر

به گزارش “سیمای اقتصادی” پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه آیین افتتاح و بهره‌برداری از ایستگاه میدان محمدیه و بخش شرقی خط ٧ مترو و در جمع خبرنگاران گفت: طول مسیر جدید تقریبا ٨/۵ کیلومتر است که چند ایستگاه نیز به علاوه آن به خط اضافه شده است. قول داده بودیم هر ماه یک ایستگاه اضافه کنیم که ان‌شاءالله به آن عمل خواهیم کرد.

حناچی گفت: قولی که امروز از ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه گرفتیم، استفاده از ظرفیت تبصره ١٨ و توسعه تولیدات داخلی است. گلوگاه ما در مترو، تعداد واگن‌هایی است که باید تامین کنیم. تامین دو هزار واگن را در دستور کار داریم که شرکت واگن‌سازی تهران و ۴ شرکت دیگر پیگیر این موضوع هستند.

او درباره ایمنی خط هفت نیز گفت: اساسا علت تاخیر در افتتاح، همین بحث سیگنالینگ و ایمنی بود. اگر ایستگاهی ایمن نباشد، آن را افتتاح نمی‌کنیم. ایمنی شامل دو بخش سیگنالینگ و کنترل قطارها است و بحث دیگر، هواکش‌ها و سرخط قطارهاست. طبیعتا ایمنی در سرخطهای زیاد با ایمنی در سرخط دو دقیقه کاملا متفاوت است. سعی داریم این استانداردها را رعایت و فاصله خطوط را متناسب با راه‌اندازی هواکش‌ها کم کنیم. در ضمن امروز چهار رام قطار را به شبکه اضافه کردیم که همان هفتاد واگن گیرکرده در گمرک بود.

او در پاسخ به پرسشی درباره سرقت مجسمه‌ها گفت: من هم موضوع سرقت مجسمه‌ها را شنیده‌ام ام فرصت نکردم گزارشهای آن را کامل بررسی کنم. ما این موضوع سرقت را درمورد دریچه‌های چدنی کف خیابان هم داریم که سعی می‌کنیم به آنها رسیدگی کنیم.

شهردار تهران در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: نمایشگاه عطرسیب امسال با شکلی متفاوت در پارک گفتگو برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه کمک در تولیدات محتوایی عاشورایی برای خانواده‌ها را خواهیم داشت و در کنار آن اقلامی را با کمترین سود در تمامی میادین میوه‌وتره‌بار دراختیار شهروندان عزیزمان قرار خواهیم داد. 

حناچی گفت: قراردادهایی را برای اتصال مینی‌بوس‌های جدید به شهر منعقد کردیم که ١۵٠ عدد آنها قرار بود آخر شهریور به مجموعه بپیوندد. بازسازی اتوبوسهای جدید را که قابل استفاده هستند نیز در دستور کار داریم که ١۵٠ تای آنها نیز به شبکه پیوستند. همچنین کاهش عمر ناوگان اتوبوسرانی نیز یکی دیگر از دغدغه‌هایمان است که از تبصره ١٨ و قول آقای نوبخت برای نوسازی ناوگان برای رسیدگی به آن استفاده میکنیم. چیزی حدود ٣ هزار دستگاه اتوبوس در تهران کم داریم که سعی می‌کنیم تامین شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.