×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 14 خبر
خلق فرصت و نوآوری نقطه عطف عملکرد منطقه۱۷ در ترویج فرهنگ دوچرخه سواری

به گزارش “سیمای اقتصادی” بوچانی با تبریک آغاز هفته دفاع مقدس گفت: آغاز جنگ تلخ است و جایی برای تبریک گفتن نیست اما از آنجا که در طول هشت سال و با همت جوانان و غیورمردانی که بسیاری از آنها برخواسته از همین منطقه بودند، از سرزمین مان دفاع کردیم باید این ایام را گرامی بداریم و اقتدار و دفاعمان از ارزشها، کیان و ارمان مان را تبریک بگوییم.

وی که در دارالشهدای پایتخت سخن می گفت افزود: خوشحالم که در این منطقه از تهران بزرگ که زادگاه و خواستگاه دلیرمردان است شاهد نوآوری و اقدام خلاقانه در ترویج فرهنگ دوچرخه سواری هستم.منطقه ۱۷ اولین منطقه ای ست که اقدام عملیاتی برای ترویج این فرهنگ صورت داده و با راه اندازی مدرسه «دوستدار دوچرخه» و طرح «از خانه تا مدرسه با دوچرخه» دانش آموزان را به استفاده از دوچرخه ترغیب کرده اند. همین اقدام نشان می دهد که شهر در حال دگردیسی و انتخاب روشهای جدید ست. روشهای نوآورانه ای که در مقابل روشهای قدیمی و سنتی که سالها برای اداره شهر انتخاب می شده و حال روشهای اداره شهر را دچار تغییر و دگردیسی کرده است.

بوچانی با اشاره به اهمیت خلاقیت و نوآوری گفت: تلقی و تعبیر از نوآوری تنها هوشمندسازی و تکیه کردن بر ساختارها و فرایندها نیست. بلکه انتخاب شیوه های جدید و اصلاح فرایندها و شیوه ها و روش هاست. همانطور که در پنج دهه گذشته تصور بر این بود که با اتوبان سازی می توان معضل ترافیک را کنترل کرد اما می بینیم با حجم گسترده منابع از دست رفته مواجهیم که نه ترافیک حل شده و نه آلودگی هوا. اما در این میان استفاده از دوچرخه شیوه ای مرقون به صرفه و برپایه مشارکت شهروندی ست. تجربه جهانی به خصوص در شهرها، آوردگاهی جدی برای شهر تهران است که می توانیم از تجارب و ظرفیتهای موجود استفاده کنیم و خرسندیم که از ابتدای مسیر دیدگاه روشنی در منطقه حاکم است.

رییس مرکز مطالعات شهرداری تهران با اشاره به نظام نامه پژوهشی در شهرداری تهران گفت: سازمان شهرداری تهران یکی از معدود سازمانهایی در کشور است که نظامنامه پژوهشی دارد و این نظام نامه به تنظیم رابطه میان دستگاه پژوهش و عقلانیت با دستگاه اجرا می پردازد تا همه امور بر مبنای مطالعه و پژوهش پیش رود. در این نظام نامه که از سال ۸۸ در سازمان شهرداری قرار گرفته به امور مطالعه تاکید شده اما رابطه میان مطالعه و اجرا تعریف نشده و تحقق نیافته است.

با تعریف این نظام نامه، پژوهشها مطابق با خواست مناطق اما توسط افراد دیگر انجام می شده اما در بازتعریفی که هم اکنون صورت گرفته در صدد هستیم تا ارتباط میان پژوهش و اجرا را پررنگ تر کرده و همچنین از ظرفیتهای خود مناطق برای پیشبرد پژوهش بهره ببریم. شورای پژوهش و نوآوری در مناطق با رویکرد باورمند مدیریت شهری آغاز شده و معتقد است و باور دارد که با همگرایی میان پژوهش و اجرا و به کارگیری روشهای مختلف حل مساله، می توان به بهره وری صددرصدی رسید.

بوچانی با اشاره به شروع دگردیسی در اداره شهر گفت: شرایط کنونی به گونه ای ست که مدیریت شهری فرصتی برای از دست دادن و آزمون و خطا ندارد. باید از همه فرصتها استفاده کرده و با شروع فرایند پژوهشی و بازنگری در شیوه ها و روشها، دگردیسی در اداره شهر را رقم زده و با تمرکززدایی برای افزایش بهره وری و پیشبرد اهداف توسعه ای اقدام موثری صورت داد.

وی با اشاره به لزوم بازنگری طرح تفصیلی گفت: بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران فرصتی ست که می توان کانونها مشاوره دهنده از مناطق به مهندسین مشاور را به کانوهای همفکری،تصمیم سازی و بازنگری تبدیل کرد تا بر اساس ظرفیتهای هر منطقه و با توجه به ساختار و هویت آن این طرح تغییر یافته و بازنگری شود.

رییس مرکز مطالعات با اعلام تشکیل شورای پژوهشی در منطقه ۱۷ گفت: بر این باوریم که اگر یک سازمان در مسیر توسعه نتواند موثر باشد با ماهیت وجودی اش همخوانی نداشته و خرسندیم که با در اختیار قرار دادن ظرفیتهای مرکز مطالعات شهرداری تهران یاری گر مناطق در امور پژوهشی باشیم.

گفتنی ست در پایان این نشست احکام شورای پژوهشی و نوآوری منطقه ۱۷ تهران به اعضا این شورا ابلاغ شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.