×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اکوسیستم دانش‌بنیان کشور، یاریگر تحول نظام مالیاتی

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری و دکتر سید محمد هادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تفاهم‌نامه همکاری را منعقد کردند که طبق مفاد آن، زمینه برای همکاری مشترک و بهره مندی از خدمات شرکت های دانش بنیان برای هوشمندسازی نظام مالیاتی فراهم شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌ جمهوری در این مراسم با تأکید بر اهمیت نقش مالیات در اقتصاد کشور، گفت: اکوسیستم دانش‌ بنیان کشور یک ظرفیت خوب برای تحول دیجیتال نظام مالیاتی است.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه موضوع اين توافق‎نامه، همکاري متقابل در تقویت هوشمندسازی نظام مالیاتی و توسعه اقتصاد دانش‌بنيان و حل چالش‎هاي فرآیندی و ساختاری سازمان با توجه به نیازها و ظرفيت‌هاي فناورانه موجود در سازمان امور مالیاتی و نیز توسعه زیست بوم دانش بنیان تقویت کننده و حامی نظام مالیاتی در محیط های علمی و پژوهشی کشور است،گفت: هر دو طرف مصمم هستیم تفاهم نامه امضا شده را به صورت حداکثری اجرایی نماییم.

سید محمد هادی سبحانیان معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز با تأکید بر اهمیت تفاهم نامه امضا شده، ابراز امیدواری کرد این تفاهم زمینه همکاری های روبه گسترش سازمان امور مالیاتی با معاونت علمی رئیس جمهوری و اکوسیستم دانش بنیان کشور شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، دو محور اصلی وظایف نظام مالیاتی را، اول، تأمین مالی پایدار و غیر تورمی منابع مالی دولت و دوم، تسهیل فرآیندها و تکریم مودیان عنوان کرد و گفت: مودیان مالیاتی را شریک راهبردی خود می دانیم و تلاش ما این است که اخذ مالیات با تکریم و رضایت مردم و مودیان همراه باشد که برای تحقق این هدف دنبال بازی برد برد با مودیان مالیاتی هستیم.

وی با بیان اینکه مالیات علاوه بر نقش مهم تأمین مالی دولت، نقش تنظیم گری در اقتصاد را نیز بازی می کند، اظهار داشت: به جهت همین اهمیت مالیات برای دولت، یکی از شاخص های مهم ارزیابی استانداران از طرف سازمان برنامه و بودجه، شاخص وصول درآمدهای مالیاتی است.

دکتر سبحانیان با اظهار اینکه در هر دو محور وظایف سازمان، شرکت های دانش بنیان می توانند به کمک سازمان امور مالیاتی بیایند، گفت: تحول دیجیتال نظام مالیاتی، ایجاد اتاق امن داده ها، احراز هویت پزها و خدمات فناورانه می توانند از جمله خدمات قابل ارائه شرکت های دانش بنیان به سازمان امور مالیاتی باشند.

دکتر سبحانیان سیاست های حاکم بر تفاهم نامه مشترک امضا شده را، توسعه فرآیندهای هوشمندسازی نظام مالیاتی و تقویت فناوری های مالیاتی، توجه به حل نيازهاي اساسي سازمان در مسیر هوشمند سازی، تقویت زیرساخت های فناورانه سازمان، تقویت نیروهای انسانی مورد نیاز برای توسعه فناوری و هوشمندسازی سازمان و توسعه زیست بوم دانش بنیان مرتبط با نظام مالیاتی در محیط های علمی و پژوهشی کشور دانست و تصریح کرد: ‌دنبال تغییر اکوسیستم مالیات ستانی کشور با کمک شرکت های دانش بنیان هستیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.