×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توسعه بانک ایران زمین، همپای اقتصاد فناورانه

به گزارش سیمای اقتصادی ، بانک ایران زمین در سال‌های اخیر برنامه‌های خود را براساس اولویت مشتری‌مداری بر توسعه بانکداری دیجیتال متمرکز کرد و به همین‌منظور با استفاده از هوش مصنوعی محصولاتی را برای برقراری زمینه تعامل با مشتریان و بنگاه‌های اقتصادی در جهت انتفاع حداکثری مجموعه «وزمین» و مشتریان و سهامداران به اجرا گذاشت.
وزمین همواره سعی دارد تا با حمایت از تولید داخلی، مشارکت و تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی، اعطای تسهیلات به بخش‌های اقتصادی، تمرکز بر توسعه کسب و کار‌های خرد، تولیدات داخلی، حمایت از نیروهای جوان و شرکت‌های دانش‌بنیان، در پیشبرد سیاست‌های اقتصادی کشور و توسعه و آبادانی گام‌های مثبتی بردارد، کمااینکه در سال‌های اخیر هم در این حوزه‌ها عملکرد موفقی داشت.
گزارش‌های اخیر در این زمینه حاکی از آن است که بانک ایران زمین با افزایش تعداد کاربران بانکداری دیجیتال، رشد قابل توجهی در استفاده از سرویس‌های بانکداری اینترنتی و موبایلی داشته است چراکه این خدمات هوش مصنوعی به دلیل اینکه داده‌های مربوط به بازاریابی محتوایی براساس تعامل مدرن با مخاطبان ارائه می‌دهد، نقش مهمی در جلب رضایت مشتریان دارد.
براساس این گزارش در حال حاضر بانک ایران زمین با داده‌های هوش مصنوعی متناسب با سبک زندگی مشتریان خدماتی را فراهم می‌کند تا آنها محصولات و خدمات بانکی را دریافت کنند. ضمن آنکه از سوی دیگر مشتریان از طریق اپلیکیشن بانکی ایران زمین می‌توانند درآمدها و هزینه‌های خود را ثبت و با مدیریت هوشمند هزینه‌ها و درآمدهای خود را دسته‌بندی و گزارش‌ها و آمارهای مربوط به مالیات و مصارف را بر مبنای راهکارهایی که به آنها پیشنهاد می‌شود، اصلاح کنند.
بانک ایران زمین همواره یکی از پیشروترین بانک‌ها در زمینه تمرکز بر توسعه بانکداری دیجیتال بوده است و در این میان همراه‌بانک فراز ایران زمین، یکی از پرکاربردترین همراه‌بانک‌هاست و دارای قابلیت‌های فراوانی است. علاوه بر این، دیگر حوزه‌ای که بانک ایران زمین در آن گام‌های مؤثری برداشته است؛ مشارکت و تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی می‌باشد که نمونه بارز آن افتتاح آزادراه چهار فصل شیراز-اصفهان با مشارکت ۹ درصدی بانک ایران زمین توسط رئیس‌جمهور در ابتدای پاییز ۱۴۰۲ بود. پروژه دیگری که بانک ایران زمین در آن نقش داشت، پروژه فراملی ریلی شرق کشور شامل راه آهن زاهدان – بیرجند – مشهد به طول ۹۱۰ کیلومتر است که ۱۳ قطعه آن در قالب ۴۳۲ کیلومتر در حوزه سرزمینی خراسان جنوبی قرار دارد.
بانک ایران زمین به عنوان یک بانک خصوصی در مسیر توسعه اقتصادی و حمایت از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی با اعطای تسهیلات به بخش تولید و کسب‌وکار توانسته اقدامات ارزنده‌ای انجام دهد
“وزمین” در سال‌های اخیر توانسته با طراحی سرویس‌های مختلف بانکی در بخش تولید داخلی و حمایت از طرح‌های توسعه‌ای و پرداخت وام‌ به بخش‌های اقتصادی و تولیدی تمام توان خود را به کار گیرد، تا به صورت عام‌المنفعه از سود حاصله اکثریت مردم جامعه منتفع شوند.
براساس آمارهای منتشر شده در پایان شهریور بانک ایران زمین بیش از ۲۳۵ هزار و ۷۳۸ میلیارد ریال تسهیلات کلان به بخش خصوصی پرداخت کرده که این مسئله جدا از اهمیت حمایت از تولید می‌تواند نتایج آتی بیشتری مانند بهبود وضعیت اشتغال، کمک به افزایش دانش و فناوری و… داشته باشد که امیدوار کننده است.
گفتنی است؛ یکی از بانک‌هایی که همواره تلاش خود را برای حرکت در مسیر قانون به کار می‌بندد، بانک ایران زمین است. از آنجا که خروج بانک‌ها از بنگاهداری به یک مطالبه کلان تبدیل شده و از عالی‌ترین مقام کشور تا مردم عادی بر این مهم اصرار دارند، بانک ایران زمین اقدام به برگزاری مزایده برای فروش ۴۴ مورد از املاک، دارایی و مستقلات خود کرده است. در این رابطه شرکت پشتیبانی و فروش ابنیه حافظ (سهامی خاص) به نمایندگی از بانک ایران زمین این املاک را که در شهر‌های سراسر کشور قرار دارد، با شرایط نقدی از طریق مزایده عمومی بفروش می‌رساند.
بررسی گزارش‌های مالی بانک ایران زمین بیانگر این است که این بانک توانسته زیان خالص و زیان پایه هر سهم خود را به میزان ۱۲ درصد کاهش دهد که این موضوع نشانگر آن است که بانک ایران زمین توانسته است در مسیر درآمد زایی راه موفقی را در پیش بگیرد.
نویسنده : صمد جعفری

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.