×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش “سیمای اقتصادی” سید حمید موسوی در برنامه رونمایی از دو اثر نقاشی که توسط دو هنرمند ایرانی و ایتالیایی بر روی بوم اجرا و سپس بر نمای بیرونی سفارتخانه در خیابان شهید لواسانی (فرمانیه) بر روی دیوار نصب شد با بیان اینکه سفارت ایتالیا نمونه یک باغ ایرانی است و حضور در آن و رونمایی از یک رویداد فرهنگی قابل ستایش است اظهار داشت: هنر ابزار قوی برای پیوند دو تمدن بزرگ ایران و رم است.

وی افزود: سیما و منظر شهری نیازمند اجرای طرح های هنرمندانه است تا به تلطیف فضای شهر کمک کند و اجرای نقاشی برای این هدف بسیار تحسین برانگیز است.

موسوی این اقدام را در راستای دیپلماسی شهری دانست و گفت: مناسبات دو کشور در طول تاریخ بسیار نزدیک و برادرانه بوده است و شهر ما با میلان تفاهم و همکاری دارد و امیدواریم این همکاری بین سایر شهرهای ایران و ایتالیا هم گسترش پیدا کند.

جز په پرونه سفیر ایتالیا نیز در این مراسم تصریح کرد: این دو نقاشی را برای تعامل بیشتر و پیوند هنر و تمدن بین دو کشور اجرا کردیم که هر دو ماه یکبار نیز این طرح انجام و طی آن دو نقاشی با حضور هنرمند ایرانی و ایتالیایی اجرا و همزمان بر دیوار سفارت نصب می شود .

گفتنی است مهدی قدیانلو و پائولو بوردینو دو هنرمند ایرانی و ایتالیایی بودند که در یک همکاری مشترک طرحشان را روی دیوار سفارتخانه به تصویر کشیدند . در این دو نقاشی در تصویر بوردینو نقاش ایتالیایی از ظروف سفالی ایرانی به نام “ریتون” استفاده شده و به صورت دو بعدی و کارتونی است و نقاش ایرانی از نردبان و بادکنک استفاده کرده که به صورت سه بعدی است و در نهایت دو دریچه به معنی تبادل یا دروازه فرهنگی بین دو کشور در دو نقاشی کشیده شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.