×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امکان تولید بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار الکتروموتور پربازده در کشور/ تاثیر ویژه ارتقای استاندارد کولر آبی در کاهش مصرف انرژی کشور

دکتر سید محمد موسوی در حاشیه نشست تولیدکنندگان موتور و کولرآبی با مسئولان وزارت صمت، نیرو و سازمان استاندارد به خبرنگار ساتبا تاکید کرد: طبق مصوبه اعلام شده، از یک دی ماه ۱۴۰۲ ، تولیدکنندگان کولر آبی باید کولر آبی با رده برچسب انرژی ای و بالاتر تولید کنند چرا که ارتقای استاندارد کولرهای آبی تاثیر ویژه ای در کاهش مصرف انرژی در ایام گرم سال دارد.
وی با تشریح فرایند قدم به قدم برای ارتقای استانداردهای تولید کولرآبی در کشور، توضیح داد: برای تحقق این موضوع با همدلی و همکاری مشترک دولت و بخش خصوصی وارد عمل شدیم و در آغاز بر اساس تبصره ۱۵ قانون بودجه ۱۴۰۰ پرداخت هایی همچون هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از منابع این بند در قانون بودجه ۱۴۰۰ برای تولید موتورهای کم مصرف بی ال دی سی برای استفاده در کولرهای آبی انجام شد.
موسوی ادامه داد: تفاهم نامه ای، نیز سه جانبه بین وزارت صمت، استاندارد و وزارت نیرو در ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ با هدف کاهش رشد بی رویه مصرف برق مبادله شد که چند بخش داشت . جلوگیری از مصرف بی رویه برق با الزام بکارگیری الکترموتورهای پربازده بی ال دی سی در کولرهای آبی، جایگزینی تولید لامپ های ال ای دی به جای لامپ های پرمصرف و امثال آن از جمله بخش های آن بوده است. اقدامات در این راستا آرام آرام در حال پیش رفتن است که نتایج آن در حال مشاهده شدن است.
معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت اضافه کرد: همچنین ۷۰۰ میلیارد تومان از سوی توانیر به صندوق نواوری و شکوفایی برای پرداخت به شرکت ها به منظور تولید الکتروموتورهای پربازده اعطا شد. انواع قراردادها نیز بسته شد و اجرای چندین طرح در ان حوزه ها اغاز شد؛ در پی این اقدامات به عنوان نمونه وزیر نیرو یک شرکت دانش بنیان در مشهد با تولید الکتروموتورهای پربازده را به عنوان یکی از افتخارات کشور افتتاح کرد.
موسوی یادآور شد: همکاری با تولیدکنندگان در سال های گذشته انجام شده و زمان خوبی بابت این کار صرف شده تا تمام مشکلات اجرایی حل شود و حال زمان تصمیم گیری نهایی و اجرایی سازی آن است.
وی با تصریح بر اینکه مردم، پیوسته با چالش انرژی دست و پنجه نرم می کنند و صنعت با مشکل جدی کمبود گاز و برق مواجه است، تاکید کرد: دولت، مردم و صنعت به دلیل مصرف بی رویه و اسراف گونه درحوزه برق راهی جز تغییر ریل گذاری ندارد.
معاون وزیر صمت با اشاره به مسائل مطرح شده میان تولیدکنندگان کولر و موتور و مسئولان ذیربط در نشست، عنوان کرد: در این نشست، امکان تولید کافی الکتروموتور پربازده طبق زمان بندی ارائه شده برای تولید کولرهای آبی بررسی نهایی شد و این اطمینان طبق جدول تحویل دهی ۶ ماهه یک میلیون و ۴۳۰ هزار الکتروموتور توسط موتورسازان و شرکت های دانش بنیان داده شد.
وی خواستار ارتقای استانداردهای تولید کولرآبی ای تری پلاس در کشور شد و اظهار کرد: باید رده برچسب انرژی برای تولید کولرهای آبی حتی از رده ای هم بالاتر رود چرا که امکان تولید ای تری پلاس و ای تو پلاس و ای پلاس و ای داریم و باید اهسته به سمت تولید کولرآبی با رده انرژی ای تری پلاس برویم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.