×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هدف گذاری برای توسعه سرمایه گذاری در نیروگاه های بادی کشور

به گزارش روابط عمومی ساتبا، دکتر سید هاشم اورعی، رئیس انجمن انرژی بادی در این نشست از اقدامات این انجمن برای جذب سرمایه گذاران و تسهیل بستر اجتماعی آن در استان ها گفت و از مسئولان ساتبا خواست نکات مورد بررسی در فراخوان ها و مناقصه های جذب سرمایه گذاران در حوزه بادی‌ را با مشورت انجمن انرژی بادی به گونه ای تنظیم کند تا نگاه سرمایه گذار در آن دیده شود.
رئیس انجمن علمی انرژی بادی ایران با تاکید بر اینکه تعداد سرمایه گذاران واقعی در حوزه انرژی بادی مشخص هستند و انجمن در تلاش است توانمندی های این حوزه را در نمایشگاه تخصصی تجدیدپذیرها که قرار است در بهمن ماه برگزار شود، عرضه و برای بازاریابی و جذب سرمایه گذاران اقدام کند تا برنامه سرمایه گذاری برای تولید ۳۰۰۰ مگاوات انرژی بادی در کشور محقق شود.
وی با قدردانی از فعالیت های ساتبا در جهت ایجاد تحول در حوزه انرژی های تجدیدپذیر و باز بودن آغوش این سازمان به روی فعالان این عرصه اظهار کرد: تا چند ماه پیش نگران بخش بادی بودیم و حالا با ایجاد تغییر و تحولات در ساتبا دیگر توسعه انرژی بادی در ایران رویا نیست و تبدیل به واقعیت شده است که نتیجه آن را می توان در امضای چندین تفاهم نامه در این زمینه مشاهده کرد.
دکتر محمود کمانی معاون وزیر نیرو در این نشست خواستار برگزاری نشست هایی با موضوع انرژی باد برای بکارگیری ماده (۱۲) قانون رفع موانع تولید و نیز استفاده از بورس انرژی و صنایع در جهت جذب سرمایه گذاران شد و تاکید کرد: باید برای توسعه بخش بادی به دنبال سرمایه گذاران واقعی بود و از تجربه های توسعه برق خورشیدی و نحوه جذب سرمایه گذاران استفاده کرد تا انتخاب ها دقیق باشد و وقت بیهوده به هدر نرود.
وی با تاکید بر اینکه انجمن انرژی بادی در زمینه جذب سرمایه گذار واقعی می تواند بسیار یاری رسان باشد، ادامه داد: ساتبا می تواند هر کجا که نیاز باشد با ارائه هایش کمک رسان باشد و انجمن هم می تواند به دنبال سرمایه گذاران واقعی باشد تا بازیگران جدید وارد عرصه توسعه انرژی های بادی در کشور شوند. همچنین اسناد مناقصه باید به گونه ای تنظیم شود که سرمایه گذار راغب به ادامه کار شود و باید این موضوع مدیریت گردد.
رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق(ساتبا) با تاکید از اینکه از هم اینک باید به دنبال تدوین استاندارد و ایجاد آزمایشگاه های مرجع برای بخش بادی بود، تصریح کرد: چگونگی استاندارد و نحوه سنجش آن و استفاده از تجربیات جهانی و کشورهای پیشرو در این زمینه همچون آلمان و چین بررسی شود.
لازم به ذکر است، در نشست اعضای انجمن علمی انرژی بادی ایران با معاون وزیر نیرو بر ضرورت توسعه نیروگاه های بادی و استفاده حداکثری از ظرفیت منابع انرژی بادی، لزوم بهره مندی از متخصصین داخلی و انتقال دانش روز فناوری های این حوزه در جهت بالفعل شدن ظرفیت های بالقوه پتانسیل های بادی موجود تاکید شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.