×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر
کاهش فاصله حرکت قطارها در خط ۷ متروی تهران

به گزارش “سیمای اقتصادی” فرنوش نوبخت با اشاره به اينكه اين شركت به عنوان بزرگترین شرکت در زمینه حمل‌و‌نقل ریلی درون شهری کشور همواره سعی کرده است تا با برنامه ریزی مناسب بهترین امکانات و خدمات را به شهروندان و مسافران خود ارائه دهد گفت: پیش از این فاصله حرکت قطارها در خط ۷ متروي تهران هر ۱۲ دقیقه یک قطار بود که ازدهم آبان ماه ۱۳۹۸ به ۱۰ دقیقه یک قطار كاهش يافته است.

وي افزود: با عنايت به بهره برداري از ايستگاه هاي جديد خط ۷ ، رسيدن فصل سرما و كاهش فاصله حركت قطارها در خطوط مترو، شهروندان تهرانی ترغیب به استفاده بیشتر از این ناوگان ریلی درون شهری شده اند و شاهد افزايش روز افزون مسافر در اين خط هستيم.

نوبخت تصريح كرد: با استفاده از حداکثر توان تا جایی که محدودیت‌ها و شرایط فنی امکان داشته است این زمان را كاهش داديم و هر ۱۰ دقیقه یک قطار برای جابجایی مسافران محترم در این خط اعزام می شود.

نوبخت در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با شرایط خوبی که مهیا شده باز هم بتوانیم میزان ظرفیت جابجایی ناوگان متروی تهران و حومه را افزایش دهیم.
وي با اشاره به اينكه خط ۷ متروي تهران یک خط درون‌شهری به طول ۲۷ کیلومتر است گفت: در حال حاضر ۲۰ کیلومتر آن با۱۰ ایستگاه شامل میدان صنعت، دانشگاه تربيت مدرس، شهيد نواب صفوي، رودكي، كميل، بريانك، هلال احمر، مهديه ميدان محمديه، و بسيج به بهره برداري رسيده است.

نوبخت تصريح كرد: این خط که عمیق‌ترین خط متروی تهران است از شهرک امیرالمؤمنین (قصر فیروزه) و در کنار ورزشگاه تختی تهران در شرق تهران آغاز شده و پس از طی مسیر شرقی- غربی و تقاطع با خط ۶ كه در حال ساخت است و در ایستگاه هاي هفده شهریور و میدان محمدیه با خط ۱ و ایستگاه مهدیه با خط ۳، از ایستگاه بریانک به سمت شمال متمایل می‌شود و در ایستگاه متروی شهید نواب صفوی با خط ۲، در ایستگاه متروی توحید با خط ۴ و در ایستگاه متروی دانشگاه تربیت مدرس با خط ۶ كه در حال ساخت است تقاطع خواهد داشت و سپس در امتداد بزرگراه چمران ادامه پیدا می‌کند و پس از عبور از کنار برج میلاد، وارد میدان صنعت در شهرک غرب گردیده و در انتها به میدان کتاب در سعادت آباد می‌رسد.

وي در پايان خاطرنشان كرد:افزايش خدمات رساني با كاهش فاصله حركت قطارها در خطوط مترو همچنان در دستور كار شركت بهره برداري متروي تهران و حومه قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.