×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر
ترخيص ۱۵ درصد باقيمانده از ۷۰ واگن متروي تهران

به گزارش “سیمای اقتصادی” علی امام با اعلام خبر ترخیص ۱۵ درصد باقیمانده از قطعات ۷۰ واگن متروي تهران از گمرك بندر شهيد رجايي گفت: به‌منظور تجهيز ناوگان خطوط مترو در پايتخت، تعداد ۷۰ واگن خریداری‌شده بود كه ترخيص اين محموله از گمرک به دليل انجام روند پرداخت هزینه‌های گمرکی و نیز ارزش ‌افزوده با تأخیر مواجه شد.

او ادامه داد: پس از نامه‌نگاری شهردار محترم تهران با وزير امور اقتصادي و دارايي و همكاري صمیمانه گمرك جمهوري اسلامي ايران در نیمه نخست سال ۹۷، ۸۵ درصد از کل این محموله ترخیص شد. در ادامه و با رایزنی‌های صورت گرفته ۱۵ درصد باقیمانده نیز در تاريخ ۲۲ مهر جاري ترخیص و با ۲۲ تریلر به شرکت واگن سازی تهران جهت سرهم‌بندی قطعات تحويل داده شد.

امام در ادامه عنوان کرد: خوشبختانه در حال حاضر ۴۰ درصد از روند ساخت قطارهای مترو در تهران توسط متخصصان کشورمان بومی‌سازی شده است. لذا تا هنگامی‌که صد در صد ساخت قطارهای مترو در کشورمان بومی‌سازی شود، مجبوریم برخی از قطعات موردنیاز را از کشورهای خارجی تأمین ‌کنیم که محموله ترخیص شده نیز شامل قطعاتی از این‌ دست است.

امام با ابراز خرسندی نسبت به اینکه در روند ترخیص «پروژه ۷۰ دستگاه واگن مترو» زنجیره ارتباطی خوبی با سایر ارگان‌ها و نهادها همانند وزارت امور اقتصادی و دارایی، گمرک جمهوری اسلامی ایران و مواردي از این ‌دست به وجود آمد، خاطرنشان کرد: اين امر سبب شد تا نهایت همکاری و همدلی را با ما در شركت مترو براي ترخیص اين محموله ارائه دهند.

مديرعامل شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه (مترو) در پايان تأکید کرد: از وزارت امور اقتصادی و دارایی و نیز گمرک جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه گمرک بندر شهید رجایی در خصوص همکاری با شرکت مترو در ترخيص اين محموله نهایت تشکر راداریم. امید است این‌گونه همکاری‌ها در راستای خدمت به شهروندان و مردم عزیز کشورمان مستمر باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.