×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بهره برداری از پل دسترسی شهید آوینی به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در اولین ماه سال جدید

به گزارش شهر رضا شنگی شهردار منطقه ۲۰ در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه ضمن تبریک حلول سال نو و همزمانی با ماه مبارک رمضان به اقدامات سال ۱۴۰۲ در این منطقه اشاره کرد و عنوان کرد: یکی از برترین پروژه های شهری بهره برداری از پل دسترسی بزرگراه شهید آوینی به ضلع جنوبی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) است که با هدف سهولت ایمنی و کوتاه شدن مسیر دسترسی زائران آن مرقد مطهر در اولین ماه از سال جدید با حضور شهردار تهران به بهره برداری می رسد.

شنگی با اشاره به اینکه یکی از مکان‌های پرترافیک سه‌راه ایران ترانسفو است که از نقاط پرخطر منطقه محسوب می‌شود، افزود: طرح مطالعاتی احداث دسترسی از امامزاده ابوالحسن به اتوبان شهید آوینی و رفع مشکل ترافیکی بررسی شده است و با احداث این طرح، مخاطرات سه‌راه ایران ترانسفو و ترافیک بهشت زهرا رفع خواهد شد.

وی احداث بوستان باغ مزرعه، مناسب‌سازی و بازسازی بوستان‌ها، تجهیز و بازپیرایی بوستان‌ها، ایجاد شبکه روشنایی، نصب ۴۲۹ پایه چراغ و برج نوری و تکمیل پروژه روشنایی معابر طی سال آینده را از جمله اقدامات صورت گرفته برشمرد.

شنگی اضافه کرد: اصلاح هندسی و ایمن‌سازی نقاط ترافیکی، اصلاح هندسی ۱۲ نقطه، احداث ۹ زمین چمن مصنوعی، آغاز عملیات تخریب و نوسازی ۷ مسجد، انعقاد قرارداد با پیمانکار و آغاز عملیات اجرایی مجموعه گردشگری بی‌بی شهربانو ‌و نوسازی ماشین‌آلات از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی برگزاری مراسم شاخص ملی و مذهبی، فرصت گردشگری سیاحتی و زیارتی، سرمایه‌گذاری و سرمایه اجتماعی بالا را از پتانسیل‌های کم‌نظیر و بی‌نظیری در منطقه برشمرد و بیان کرد: بلاتکلیفی بخشی از بافت مسکونی و صنعتی فرسوده، کمبود پارکینگ، توسعه نامتوازن سرانه‌ها، مشکلات ترافیکی، وجود املاک قولنامه‌ای، کمبود هتل و زائرسراها بخشی از نقاط ضعف منطقه به شمار می‌روند.

شنگی از صدور ۲۴۲ پروانه در حوزه شهرسازی در شهرداری منطقه ۲۰ طی امسال خبر و ادامه داد: از این تعداد ۱۵۱ پروانه در حوزه نوسازی بافت فرسوده صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز این منطقه ۲۰ مترمربع است، عنوان کرد: این منطقه ۱۹۱ بوستان، ۲۳ میدان میوه و تره‌بار و ۱۹ سرای محله دارد و سرانه مطلوب ورزشی، سهولت دسترسی از ظرفیت‌ها و نقاط قوتی است که سرعت و کیفیت کار را بالا می‌برد.

شهردار منطقه با اشاره به اعتبار مصوب ۵۳۰ میلیارد تومانی شهرداری منطقه ۲۰ در سال جاری و اعتبار متمم ۷۳۳ میلیارد تومانی، گفت: طی امسال قراردادهایی با پیمانکاران به منظور اجرای پروژه‌های شهری به ارزش یک هزار میلیارد تومان منعقد شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •