×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مسافران مترو زير چتر كتاب

به گزارش “سیمای اقتصادی” ، اين برنامه هاي فرهنگي به همت معاونت فرهنگي و اجتماعي شركت بهره برداري متروي تهران با توجه به ظرفيت گذرگاه هاي مترو در نظر گرفته شده است و مسافران مترو در زمان تردد در ايستگاه ها و قطارها فرصت بسيار مناسبي براي استفاده از آنها را دارند.

اجراي “پويش فرهنگي بخوان” در واگن هاي مترو از جمله اين برنامه هاست كه از ابتداي سال جاري اين پويش فرهنگي به صورت بريده جذاب كتاب هاي فاخر ادبي در معرض نگاه مسافران قرار گرفته است تا علاوه بر مطالعه بخش هاي يك كتاب نسبت به تهيه و مطالعه همه آن اثر ترغيب شوند.

از آتجا كه هفته كتاب فرصت بسيار خوبي براي ترويج فرهنگ مطالعه و كتابخواني است، به همين منظور برنامه فرهنگي “زير چتر كتاب” در قالب چند برنامه در اختيار مسافران شهر زيرزميني قرار مي گيرد.
از ديگر برنامه هاي در نظر گرفته شده در هفته كتاب حضور چهره هاي مطرح فرهنگي و ادبي در برخي ايستگاه هاي مترو است. علاوه بر آن برنامه تبادل كتاب در ايوان انتظار ميدان حضرت ولي عصر(عج) برگزار مي شود كه در اين برنامه مسافران كتاب هاي مازاد خود را در اختيار سايرين قرار مي دهند و از ديگران كتاب دريافت مي كنند.

بر اساس اين گزارش در بخش ديگري از برنامه زير چتر كتاب رونمايي و جشن امضا از چند اثر ادبي با حضور صاحبان اثر و مسافران مترو در ايوان انتظار برگزار مي شود. همچنين تهيه و توليد محتواي كتاب صوتي در قالب پادكست با صداي مسافران مترو بخش ديگر اين برنامه است كه از طريق فضاي مجازي در اختيار علاقمندان قرار مي گيرد.

علاوه برآن به منظور ايجاد فضاي بصري مناسب و در راستاي هويت بخشي به ايستگاه هاي مترو، چهره دكتر شريعتي به عنوان يك از چهره هاي فرهنگي كشور به صورت المان و با استفاده از كتاب طراحي و در ايستگاه دكتر شريعتي رونمايي مي شود.

دو نمايشگاه پوستر “يك كتاب، يك ملت” و “برگرديم به كتاب” نيز با هدف ارتقاي سطح فرهنگ كتاب خواني و معرفي آثار فاخر نويسندگان كشور در معرض نگاه مسافران مترو قرار مي گيرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.