×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بهره برداری از اولین مزرعه خورشیدی حمایتی متمرکز کشور با مشارکت بانوان در استان اصفهان

 

به گزارش ساتبا، این مزرعه خورشیدی با مشارکت بیش از ۴۰ نفر از بانوان پنداسی و با حمایت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)، شرکت توزیع برق استان اصفهان و همکاری مدیریت برق کاشان، امروز ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ به بهره برداری رسید و در پی آن علاوه بر تولید برق، سالانه ۱۵ میلیارد ریال برای این روستا درآمدزایی و اشتغال زایی به همراه خواهد داشت.

محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در آیین افتتاح اولین مزرعه خورشیدی حمایتی متمرکز کشور در روستای پنداس کاشان از اقدامات وزارت نیرو و ساتبا برای خرید تضمینی برق و تامین منابع مالی پایدار برای خانواده های روستایی تقدیر کرد.

جعفر محمد نژاد، مدیر کل دفتر سامانه های مقیاس کوچک ساتبا نیز در آئین بهره برداری از این مجتمع گفت: احداث این مجتمع در راستای تحقق شعار سال “جهش تولید، با مشارکت مردم” و با هدف توانمندسازی بانوان روستایی و توسعه انرژی های تجدیدپذیر صورت گرفته است.

وی افزود: شهرستان کاشان در استان اصفهان از شهرستانهای پیشرو در ساخت نیروگاه های تجدیدپذیر بوده است و پنداس، اولین روستایی است که نیروگاه متمرکز خورشیدی را راه اندازی کرده است، بنابراین می تواند به عموان الگویی برای سایر استانها مدنظر قرار گیرد.

محمدنژاد با تقدیراز بنیاد برکت برای تامین مالی از نیروگاه های حمایتی خانواده های تحت پوشش خاطرنشان کرد: بنیاد برکت در کنار سایر نهادهای حمایتی می تواند به سرعت پروژه ساخت ۵۵۰ هزار سامانه های خورشیدی در کشور کمک بسیاری کند.

وی ادامه داد: ساتبا آمادگی لازم برای احداث حداقل ۴۵ هزار سامانه خورشیدی ۵ کیلوواتی در کشور را فراهم کرده و اقدامات لازم برای شناسایی و ثبت نام خانواده های حمایتی با همکاری شرکت های توزیع برق در سراسر کشور انجام شده است که با حمایت نهادهای حمایتی و همکاری بانک ها امیدواریم ظرف ۶ ماه آینده، این تعداد نیروگاه به شبکه سراسری متصل شوند.

وی یادآور شد: در سالی که با فرمایشات مقام معظم رهبری به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، این پروژه یک نماد عملیاتی از مشارکت مردم برای یک اقدام ارزشمند در کشور با تامین برق به عنوان زیرساخت است.

محمد شریف زارعی، فرماندار کاشان نیز در این مراسم گفت: در سال اول اجرای این طرح ۱٫۵ میلیارد تومان آورده برای این روستا خواهد داشت و در طول چهار سال آینده بازپرداخت تسهیلات انجام خواهد شد و از سال پنجم به بعد نیز درآمد حاصل از نیروگاه خورشیدی برای خود مردم خواهد بود.

لازم به ذکر است، ساخت اولین نیروگاه متمرکز حمایتی کشور با مشارکت بانوان روستای پنداس شهرستان کاشان طی هفته دولت سال گذشته با حضور مسئولان شهرستان آغاز شد و حال به مرحله بهره برداری رسیده است. این مزرعه خورشیدی در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع ساخته شده است. این نیروگاه ۲۱۵ کیلوواتی با استفاده از تسهیلات بنیاد برکت در قالب طرح آسمان و با کسب مجوز از ساتبا اجرا شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •