×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رشد ۸۲۰ درصدی حفاری‌های اکتشافی در محدوده‌های مستعد طلای سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی طرح‌های اکتشافی سیستان و بلوچستان، مصطفی مولوی مدیر طرح‌های اکتشافی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: با انجام حدود ۲۲ هزار متر حفاری مغزه گیری در محدوده‌های طلادار بزمان (چانعلی ۳-۲) برنامه‌های هدف گذاری شده تحقق یافته است.

 

وی افزود: به منظور دریافت گواهی کشف برای ۳ محدوده از ۴ محدوده، انجام حداقل ۳۰ هزار متر حفاری برنامه ریزی شده است. این مناطق که بیشتر با مشکل معارضین محلی روبرو بود با تمهیداتی من جمله ایجاد اشتغال برای مردم منطقه و استفاده از ظرفیت آنان، همکاری نهادهای امنیتی و حقوقی و مسئولین استانی به این رشد رسیده است.

 

مولوی اضافه کرد: سال ۱۴۰۲ مجوز زیست محیطی معدن و کارخانه تولید شمش طلا معدن سرکهنو (سیاه جنگل) صادر و پیمانکار EPC احداث کارخانه مشخص و عملیات اجرایی خط انتقال برق ۸۰۰KW آغاز شد.

 

وی عنوان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ قریب به ۲۵۰ نفر در معدن و سایت جانجا مشغول به فعالیت شده و این اشتغال زایی بیش از پیش مهاجرت معکوس را برای مردم صبور منطقه سیستان ایجاد کرده است.

 

مدیر طرح‌های اکتشافی سیستان و بلوچستان توضیح داد: بر اساس اطلاعات حفاری‌های انجام شده ۷۸ هزار متر، گواهی کشف معدن جانجا با افزایش ۵۰ میلیون تنی ذخیره مس و طلا اصلاح شد و بدیهی است ۶۰ هزار متر حفاری اکتشافی در راستای تکمیل اکتشافات این ذخیره را افزایش خواهد داد.

 

وی ادامه داد: پروانه بهره برداری ۲۵ ساله معدن جانجا صادر شده و با شروع بهره برداری و استخراج از معدن تا پایان سال ۱۴۰۲ (طی مدت کمتر از ۸ ماه) بیش از یک میلیون تن باطله برداری انجام شده است.

 

مولوی تصریح کرد: احداث کارخانه تغلیظ با بکار گیری پیمانکار EPC از ابتدای سال جاری اجرایی خواهد شد و ورود دستگاه‌ها و ماشین آلات جدید معدنی به سایت معدنی جانجا به اشتغال بیشتر منجر خواهد شد که بر اساس برنامه ریزی انجام شده در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری محقق خواهد شد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: چشم انداز ما برای سال ۱۴۰۳ شروع عملیات معدن کاری و اتمام عملیات احداث کارخانه تولید ۱۰۰ کیلوگرم شمش طلا، تسریع در عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید شمش طلای سرکهنو (سیاه جنگل) با نهایی شدن پیمانکار EPC است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •