×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
معرفی ۶ قابلیت نوآورانه دوربین پرچمداران جدید سامسونگ / با Galaxy S24 هیچ لحظه‌ای از دست نمی‌رودمعرفی

 

موتور ProVisual سامسونگ مجموعه‌ای است از ابزارهای همه‌جانبه در زمینه دوربین که شامل ویژگی‌ها و عملکردهای تنظیم‌کننده و ویرایشی‌ می‌شود و تجربه عکاسی حرفه‌ای را برای شما در سطحی جدید امکان‌پذیر می‌کند. این فناوری امکاناتی به شما ارائه می‌دهد که به واسطه‌ آن‌ها نه تنها با دردسرهای تنظیم و ایجاد شرایط مناسب عکاسی خداحافظی می‌کنید، بلکه برای ویرایش نهایی تصاویر خود نیز دیگر نیازی به برنامه‌های جداگانه و پیچیده ویرایش تصویر ندارید. در ادامه با ۶ مورد از این ویژگی‌های دگرگون‌کننده آشنا می‌شویم.

 

۱٫ ثبت تصویر متحرک (Motion Photo)

 

با ویژگی Motion Photo در سری Galaxy S24، می‌توانید تصویری کاملا دقیق و شفاف از موقعیت‌های پویا و متحرک مانند حرکات رقص ثبت کنید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد یک پیش نمایش کوتاه سه ثانیه‌ای از حرکت را ضبط کنید و آن را به یک تصویر متحرک تبدیل کنید. با این قابلیت شما می‌توانید هر حرکتی را با جزئیات کامل ثبت کنید تا چیزی از دست نرفته باشد.

 

سپس در برنامه ویرایش دوربین، شما این امکان را دارید که یک فریم خاص از آن عکس متحرک انتخاب کنید و آن را به عنوان یک تصویر جداگانه ذخیره کنید. فریم انتخاب شده به طور خودکار با استفاده از هوش‌مصنوعی ارتقاء می‌یابد که در اصطلاح تخصصی به آن AI Upscalling می‌گویند و در نهایت تصویری با وضوح بالا و جزئیاتی غنی معادل ۱۲ مگاپیکسل ایجاد می‌شود. علاوه بر این، Motion Photo با ویژگی Super HDR نیز تضمین می‌کند تصاویر گرفته‌شده حتی در محیط‌هایی با نور پس‌زمینه نیز همچنان واضح و دقیق ظاهر شوند.

 

شما همچنین می‌توانید از طریق برنامه گالری تصویر متحرک سه ثانیه‌ای خود را به یک تصویر با نوردهی طولانی نیز تبدیل کرده و یک عکس به صورت Long Exposure از آن تهیه کنید. این قابلیت به شما امکان می‌دهد از صحنه‌های پویا مانند نمایش آتش بازی، عکسی تماشایی با رنگ‌ها و نورهای کشیده ثبت کنید. علاوه بر این، می‌توانید از برنامه Enhance-X برای اعمال جلوه‌های دیگر، مانند Single Take نیز استفاده کنید.

 

۲. سرعت شاتر سریع‌تر (Faster Shot-to-Shot Shutter Speed)

 

سری جدید Galaxy S24 در مقایسه با نسل قبلی خود از افزایش ۳۰ درصدی سرعت شاتر برخوردار شده است؛ به این معنی که گلکسی جدید شما در مقایسه با نسخه قدیمی‌تر خود می‌تواند سریع‌تر عکس بگیرد. چنین قابلیتی به شما امکان می‌دهد بدون اینکه منتظر بمانید تا دوربین هر تصویر را پردازش کند در مدت زمان کوتاهی تعداد بیشتری عکس بگیرید. بنابراین، هنگام عکاسی از سوژه‌هایی که به سرعت حرکت می‌کنند، مانند پرواز پروانه‌ای روی گلبرگ‌های رنگی یک بوته گل، این افزایش سرعت شاتر به شما کمک می‌کند تا لحظه‌ها پشت سر هم را بدون تاخیر ثبت کنید.

 

۳. ثبت آنی حرکات آهسته (Instant Slow-mo)

 

این ویژگی برای آن لحظاتی است که می‌خواهید از جزئیات یک تصویر به شکل عمیقی لذت ببرید؛ مانند گل پیروزی فرزندتان در یک مسابقه فوتبال یا رقص بامزه پدربزرگ در جشن عروسی. این ویژگی به شما کمک می‌کند بدون تنظیمات قبلی، فیلم‌های اسلوموشن بگیرید. از طریق فناوری AI FRC، سری Galaxy S24 می‌تواند ویدیوهای ۲۴ فریم در ثانیه HD را به فیلم‌های آهسته ۶۰ فریم در ثانیه UHD تبدیل کند. همچنین با این ویژگی فیلم‌های اسلوموشن FHD با سرعت ۲۴۰ فریم در ثانیه تا ۱۲۰ فریم UHD نیز سریع می‌شود.

 

Instant Slow-mo در واقع با ایجاد فریم‌های میانی جدید بر اساس ویدیویی که از قبل وجود دارد، ویدیوهایی آهسته با جزئیات بالا ایجاد می‌کند. Instant Slow-mo از اواخر ماه مارس گسترش نیز خواهد یافت و از ویدیوهای ۲۴ فریم در ثانیه ۴۸۰×۴۸۰ نیز پشتیبانی می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد محتوای ویدیویی مناسب شبکه‌های اجتماعی را به آسانی ایجاد کنند.

 

سری Galaxy S24 برای دستیابی به این جلوه‌های آهسته، از فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی Frame Rate Conversion استفاده می‌کند که به‌طور مخفف AI FRC نامیده می‌شود.

 

۴. ضبط دوگانه (Dual Recording)

 

مواقعی وجود دارد که واکنش شما به یک لحظه به اندازه خود آن لحظه ارزشمند و تماشایی است. با Dual Recording می‌توانید همزمان با دوربین جلو و عقب گلکسی خود ویدئو ضبط کنید تا مخاطبان شما نه تنها سوژه مورد نظر شما را ببینند، بلکه از واکنش شما به آن نیز بهره‌مند شوند.

 

با ارتقاء از ویژگی قبلی Director Mode، اکنون ضبط دوگانه حتی به شما امکان می‌دهد با دو دوربین پشتی نیز به طور همزمان ضبط کنید. برای مثال در حالی که با لنز فوق عریض دورنمایی دیدنی از سوژه و محیط تهیه می‌کنید، به‌طور همزمان از قاب بسته و نزدیکی که زوم اپتیکال دوربین اصلی گلکسی ایجاد می‌کند نیز بهره‌مند شوید.

 

همچنین با Preview Snap نیز می‌توانید هر زمان که بخواهید یک عکس فوری از ویدئو خود استخراج کنید و این در حالی است که پردازشگر سیگنال تصویر پیشرفته (ISP)، کاهش نویز و افزایش دقیق روشنایی ویدیو را پشتیبانی می‌کند.

 

۵. فیلترهای ND

 

در سری Galaxy S24 دوربین این گوشی‌ها با ۱۰ نوع فیلتر کاهنده نور ND (Natural Density) که اغلب به دوربین‌های حرفه‌ای متصل می‌شوند، همراه لحظه‌های شما است. این فیلترها به انجام کارهایی مانند محدود کردن نور، کاهش نویز یا طولانی‌تر شدن نوردهی کمک می‌کنند. عکس‌هایی که با فیلترهای ND ثبت می‌شود، چندین فریم را به‌طور همزمان ترکیب می‌کنند و از طریق آن‌ها حرکت جسم را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا یک تصویر ثابت و زنده با حس حرکت ایجاد کنند؛ مانند تصاویر امواج صاف یا آبشارهای روان.

 

۶. قابلیت Single Take

 

ویژگی Single Take در سری Galaxy S24 به شما امکان می‌دهد تنها با یک ضربه چند نوع عکس بگیرید. این قابلیت تا هشت عکس مختلف از یک تصویر را به شما ارائه می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا در وقت خود برای انتخاب حالت و قاب مناسب عکاسی صرفه جویی کنید. مثلا زمانی که می‌خواهید از دوست خود در حال باز کردن هدیه تولدش عکس بگیرید، این قابلیت با ثبت هشت تصویر در شرایط مختلف کار شما را راحت‌تر از همیشه می‌کند.

 

علاوه بر این، فناوری هوش مصنوعی در Single Take اکنون بهبود یافته و ژست‌ها و آناتومی‌های بیشتری را تشخیص می‌دهد. این قابلیت در ابتدا برای تجزیه و تحلیل حرکات انسان طراحی شده بود، اما اکنون می‌تواند اسکلت حیوانات خانگی را نیز تشخیص دهد. چنین ارتقائی دوربین را قادر می‌سازد تا لحظه‌های بامزه‌ و ویژه‌ای که حیوان‌ خانگی شما خلق می‌کند را ردیابی و ثبت کند. به عنوان مثال، هنگامی که سوژه در حال پریدن است، هوش مصنوعی بالاترین نقطه پرش را شناسایی می‌کند و آن فریم را به عنوان تصویر ایده‌آل انتخاب می‌کند. همچنین هنگام عکاسی از حیوانات خانگی، هوش مصنوعی ژست‌های او را تجزیه و تحلیل می‌کند تا لحظه‌ای را که ویژگی‌های صورتش به بهترین شکل برجسته شده را ارائه دهد.

 

در مجموع موتور ProVisual در سری Galaxy S24 با این  ۶ویژگی ابزارهای همه‌جانبه و کاملی را در زمینه دوربین ارائه می‌دهد و از این طریق تجربه عکاسی و فیلمبرداری را برای شما به سطحی جدید ارتقا می‌دهد. این ویژگی‌ها در حقیقت به شما کمک می‌کند لحظات زندگی خود را به بهترین شکل ممکن ثبت کنید و هماهنگ با سرعتی که زندگی به پیش می‌رود، از هیچ لحظه‌ای غافل نمانید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •