- نویسنده : سیمای اقتصادی
- 15 دسامبر 2019
- کد خبر 7254
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش “سیمای اقتصادی” صدرالدین علیپور به حمایت این سازمان از فیلمهای مروج کاپ (کاهش پسماند) بهعنوان برند حوزه مدیریت شهری در جشنواره فوق اشاره کرد و افزود: کاپ، نقطه عطفی در مدیریت پسماند شهر است که لازم است از سوی اصحاب فرهنگ، رسانه و هنر مورد حمایت قرار گیرد تا با کاهش تحمیل هزینههای اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی به شهروندان و نسلهای آینده مواجه شویم.
او با تأکید بر آثار سو پسماندهای جامد و روند افزایشی آن، اشاعه فرهنگ کاهش پسماند (کاپ) در ارکان ساختار اجتماعی محلات مانند خانوار، مراکز آموزشی، تجاری و غیره با هدف تغییر باورهای غلط متداول از طریق هنر را بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: بهطور قطع زمانی که اهمیت و حساسیت مشکلات موجود درجوامع شهری برای شهروندان به صورت هنرمندانه بازگو شود، فرایند تبلیغات و اطلاعرسانی برای جلب مشارکت حداکثری شهروندان تاثیر بسیاری خواهد داشت.
علیپور با بیان اینکه سازمان در راستای آموزش و نهادینه کردن فرهنگ صحیح مدیریت پسماند در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، جوایزی اهدا می کند، اظهار کرد: از سه فیلم برگزیده ای که بیشترین تأکید را بر موضوع کاهش پسماند دارند و به ترویج و اشاعه اهداف زیست محیطی سازمان مدیریت پسماند در چارچوب ضوابط جشنواره می پردازند، قدردانی و «جایزه کاپ» اهدا می شود.
https://simayeeghtesadi.ir/?p=7254