×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
در سایه برنامه‌ریزی مدیریتی دقیق و نوآوری

 

به گزارش سیمای اقتصادی ،  مجتمع پتروشیمی شازند در سال «جهش تولید با مشارکت مردمی» و با اجرای برنامه‌های از پیش‌تعیین شده، در اردیبهشت ماه موفق شد درآمد ۳.۵ هزار میلیارد تومانی، حجم فروش ۹۵ هزار تنی و حجم تولید ۱۶۵ هزار تنی را به ثبت برساند. این ارقام نسبت به ماه قبل به ترتیب ۷۵٪، ۷۰٪ و ۲٪ افزایش داشته‌اند. میزان تولید کنونی پتروشیمی شازند در مقایسه با متوسط تولید سال مالی ۱۴۰۲ نیز رشدی ۳ درصدی را نشان می‌دهد.

تاریخچه و نقش اقتصادیپتروشیمی شازند که از سال ۱۳۷۲ به بهره‌برداری رسیده، به عنوان یکی از واحدهای فرادستی مهم در زنجیره تأمین مواد اولیه برای تولیدکنندگان متوسط و کوچک کشور فعالیت دارد. این مجتمع با اجرای برنامه‌های کاهش هزینه‌ها و افزایش بازدهی، موفق شده است عملکرد خود را بهبود بخشد و در سال گذشته به موفقیت‌های بسیاری دست یابد.

موفقیت‌های سال گذشتهپتروشیمی شازند در سال گذشته با فروش ۳۰ هزار میلیارد تومان، عنوان دومین پتروشیمی کشور را به دست آورد و با فعال کردن بیش از صد درصد ظرفیت اسمی، موفق به تولید ۱۰۴ درصد شد. این مجتمع با متنوع‌سازی خوراک و تطبیق کوره‌های الفین با بیش از ۱۵ خوراک مختلف، موفق به حل بخش بزرگی از مشکل ناپایداری خوراک شده است.

حل مشکل ناپایداری خوراکمدیریت پتروشیمی شازند برای حل مشکل ناپایداری خوراک، دو اقدام مهم را به صورت همزمان و با جدیت در دستور کار قرار داد. با احیای خط لوله خوراک از پالایشگاه اصفهان، این مجتمع اکنون برای روزهای طولانی ذخیره نفتا دارد. علاوه بر نفتا، کوره‌های الفین با بیش از ۱۵ خوراک دیگر تطبیق داده شده‌اند که این اقدام نیز در حل مشکل ناپایداری خوراک مؤثر بوده است.

برنامه‌های توسعه‌ای

یکی از برنامه‌های توسعه‌ای پتروشیمی شازند، ساخت وسل و راکتور با حجم و ابعاد صنعتی و بزرگ از جنس تیتانیوم است که برای نخستین‌بار در کشور توسط متخصصان این شرکت انجام شده است. این طرح نمونه‌ای موفق از بومی‌سازی ساخت داخل محسوب می‌شود. استفاده از راکتورهای جدید از جنس تیتانیوم، به جای وسل و راکتورهای قدیمی از جنس کربن استیل که مشکلات زیادی داشتند، ضمن کاهش هزینه‌های اضافی، میزان ایمنی واحد را افزایش داده و مشکلات زیست‌محیطی را نیز کاهش می‌دهد.

پتروشیمی شازند به عنوان افتخار صنعت پتروشیمی کشور در تلاش است تا بخش عمده‌ای از تجهیزات، قطعات و به ویژه کاتالیست‌های مورد نیاز واحدهای تولیدی خود را از داخل کشور تامین نماید که این امر می‌تواند از سوی مهندسان نخبه پتروشیمی شازند به منصه ظهور برسد.

این موفقیت‌ها نشان می‌دهند که مجتمع شازند نه تنها به عنوان یکی از مهم‌ترین واحدهای پتروشیمی کشور فعالیت دارد، بلکه نقش مهمی در زنجیره تأمین مواد اولیه برای تولیدکنندگان ایفا می‌کند. شاراک با برنامه‌ریزی دقیق، نوآوری در تأمین و تولید، و اجرای پروژه‌های توسعه‌ای موفق شده است به دستاوردهای قابل توجهی در حوزه تولید و فروش دست یابد.

به قلم :صمد جعفری

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •