×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
نباید اجازه دهیم فضای آسیب‌های اجتماعی به گذشته برگردد

 

🔻به گزارش روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، بررسی آخرین وضعیت ساماندهی آسیب های اجتماعی منطقه ۱۳ اعم از معتادین متجاهر، افراد کارتن خواب و کودکان کار و خیابان از جمله موارد مورد بحث و بررسی در قرارگاه اجتماعی منطقه ۱۳ تهران بود.

🔻در این جلسه علی احمدی شهردار منطقه ۱۳ گزارش کوتاهی از عملکرد این منطقه در حوزه ساماندهی آسیب های اجتماعی ارائه کرد و سپس مدیران حاضر در جلسه به بیان فعالیت های خود در این زمینه پرداختند.

🔻سید محمد نقیب سرپرست سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در این جلسه گفت: همه در حوزه ای کار می کنیم که دغدغه مقام معظم رهبری است و همان طور که ایشان فرمودند امروز آسیب های اجتماعی خطرناکترین مساله کشور است و تاثیر بسیاری بر مسائلی دارد که کمر کشور را خم میکند .

🔻وی افزود: باتوجه به وضعیت منطقه ۱۳ می طلبد که همکاران ما در این منطقه در حوزه پیشگیری فعال باشند. دوستان به دقت کارها را پیگیری کنند تا محلاتی که از آسیب های اجتماعی سفید شده، بار دیگر زرد یا قرمز نشود.

🔻نقیب با بیان اینکه حتما جلسه قرارگاه اجتماعی در این منطقه ماهی یکبار برگزار شود و مسائلی که مطرح شده را پیگیری کنند تصریح کرد: واقعا باید برای حل آسیب های اجتماعی همه پای کار بیایند و اجازه ندهیم فضا به گذشته برگردد. الان این ادعا را داریم که مردم اگر کارتن خوابی در خیابان دیدند سریعا به ما معرفی کنند و این یعنی سال ها برای این قضیه زحمت کشیده شده، ارزشمند است و حفاظت از آن سخت است و باید تلاش کنیم که به قبل برنگردیم.

🔻سرپرست سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی ادامه داد: فعالیت پیشگیری در مدارس از اوجب واجبات است و به نظر می رسد تا حدودی از این مهم غفلت شده است چرا که با اجرای طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس دیگر شاهد رفتارهای  پرخطر نخواهیم بود. در مورد پیشگیری در سال های گذشته صحبت هایی شد اما اقدامی رخ نمی داد و حالا همه مثل سپاه و بسیج و .. باید کمک کنند تا پیشگیری در مدارس به صورت کامل صورت بگیرد. هزینه های پیشگیری کمتر از هزینه های درمان است.

🔻وی با بیان اینکه باید از طریق خیرین، مساجد و هیات ها برای کاهش آسیب های اجتماعی تلاش کنیم تاکید کرد: کارکرد هیات ها فقط برای ۱۰ شب ماه محرم نباشد. مراسم های مذهبی و برنامه های سپاه، بسیج و … در پاتوق های معتادین متجاهر برگزار شود تا این پاتوق ها به هم بخورد و فضای امن آنها از بین برود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.