×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 18 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
احداث تصفیه خانه های فاضلاب محلی و تامین پایدار آب مورد نیاز فضای سبز

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ، « اصغر عطایی» در این آیین ، در جمع خبرنگاران گفت: تصفیه فاضلاب شهری علاوه بر تاثیرات مطلوبی که بر حفاظت از محیط زیست و سلامت انسان و سایر موجودات زنده ایجاد می کند، به شدت بر کاهش مصرف آب موثر خواهد بود. به همین دلیل در تمام جوامع تصفیه پساب های تولید شده در بخش های مسکونی و شهری به روش های مختلف در تصفیه خانه ها انجام شده و در برخی از مواقع در سایر صنایع خروجی آنها استفاده میشود.

مدیر کل محیط زیست و‌توسعه پایدار در ادامه به بحث بحران کمبود آب در کشور اشاره کرد و گفت: بحران کمبود آب برای مصارف مختلف از جمله آبیاری پارک ها و فضاهای سبز به ویژه در مناطق خشک و نیمه خشک کشور از جمله معضلات فراروی مدیریت منابع آب است. هدف از احداث تصفیه خانه های فاضلاب محلی ،تامین پایدار آب مورد نیاز فضای سبز و کاهش وابستگی به منابع آب باکیفیت و همچنین جلوگیری از برداشت آب از منابع شرب شهر به منظور آبیاری فضای سبز است.

لازم به ذکر است ‎تصفیه خانه منطقه ۱۹ در بزرگراه آزادگان محدوده صالح آباد غربی واقع شده است که فاز اول آن با ظرفیت تصفیه روزانه ۲ هزار متر مکعب پساب در سال ۱۴۰۲ راه اندازی شد.‏‎فاز دوم ،ظرفیت تصفیه ۵ هزار متر مکعب پساب در شبانه روز را دارد که با بهره برداری از این فاز ظرفیت تصفیه خانه به ۷ هزار متر مکعب در شبانه روز افزایش پیدا می‌کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.