×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 8 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مجهز شدن به فناوری های روز، پیش‌نیاز هوشمندسازی شهر است

به گزارش از اداره روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، روز چهارشنبه ۳ مردادماه آیین آغاز به کار مرکز مدیریت و کنترل شهرداری منطقه ۵ با حضور احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران، داوود گودرزی شهردار منطقه ۵ و تعدادی از معاونین و مدیران شهری برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست گودرزی شهردار منطقه ۵ بر اهمیت تحول در گزارش دهی مدیران اشاره کرد و گفت: با توجه به حجم بالای کار در شهرداری، مدل های سنتی اداره شهر پاسخگو نیست. باید مجهز به فناوری های جدید باشیم تا به هوشمندسازی شهر و شهرداری برسیم. در همین راستا مرکز مدیریت و کنترل شهرداری منطقه ۵ راه اندازی شد تا گام دیگری به سمت شهر هوشمند برداشته شود. رونمایی این سامانه به ما کمک می کند در این مسیر حرکت برداریم تا مردم در فضای الکترونیک با شهرداری کار کنند. اگر می‌خواهند خدماتی دریافت کنند نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشند. اینها در واقع مکمل هم هستند.

 

شهردار منطقه ۵ گفت: این سامانه باعث خواهد شد کنترل بهتری بر روی اقدامات صورت بگیرد و گزارش دهی و گزارش گیری را شفاف تر می کند. ما ناگزیر هستیم در این مسیر حرکت کنیم. این مسیر در دنیا تجربه شده و لازمه رسیدن به موفقیت گام برداشتن در چنین مسیری است. بدون مدیریت مبتنی بر داده، مدیریت مطلوب امکان پذیر نخواهد بود. باید داده ها به درستی در اختیار مدیر قرار گیرد تا اشراف کاملی داشته و در نهایت راهبری مناسب صورت پذیرد.

 

در ادامه صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه اتفاقات خیلی خوبی در منطقه ۵ رقم خورده است، بر سرعت زیاد تغییرات تکنولوژی و کاهش زمان تغییرات نسلی اشاره کرد و گفت: باید متناسب با سرعت تغییرات پیش برویم تا مدیریت مطلوبی داشته باشیم. اگر بتوانیم تا پایان مدیریت شهری فعلی، مفهوم شهرداری غیرحضوری را به شکل عملی در اختیار شهروندان قرار دهیم، کار بزرگی صورت گرفته است.

 

در این نشست ناصری معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی منطقه گزارشی از اقدامات شهرداری منطقه ۵ درخصوص هوشمندسازی ارایه نمود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.