×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 29 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 53 خبر
زندگی جدید دو نوجوان آلوده به موادمخدر، زیر چتر حمایتی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران

 

به گزارش روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، محمد امین ۱۲ ساله و میلاد ۱۳ ساله است. در مرکز یاور شهر ۲ با یکدیگر آشنا و امروز دو دوست جدا نشدنی هستند. هر دو از اینکه روزهای ترک اعتیاد را تجربه می کنند خوشحال هستند.

 

🔻محمدامین ۱۲ ساله درباره داستان زندگی اش می گوید: “پدر و مادرم فقیر هستند و در منطقه ای در شرق تهران زندگی می کنند. مجبور شدم در یک کارگاه خیاطی کارم را شروع کنم. هیچ وقت فرصت تحصیل نداشتم و همیشه آرزوی مدرسه رفتن داشتم، اما شرایط مالی خانواده ام به من فرصت درس خواندن نداد و متاسفانه بی سواد ماندم”

 

🔻وی ادامه می دهد: “وقتی برای اولین بار ماده مخدر گل را از نزدیک دیدم و استعمال کردم، فکر می کردم سیگار کشیده ام. هرگز نمی دانستم موادمخدر مصرف کرده ام تا اینکه کم کم حس کردم وابستگی شدید دارم.

 

🔻محمدامین در ادامه تعریف می کند: “یک روز در یکی از بوستان های شهر در حال مصرف مواد مخدر گل بودم که ناگهان خودروی حامی شهر مقابلم ایستاد و مرا به داخل خودرو هدایت کردند و پس از غربالگری به مرکز یاورشهر ۲ آوردند. امروز حدود سه ماه است که حس پاکی را تجربه می کنم.”

 

میلاد دیگر نوجوان ۱۳ ساله ساکن یاورشهر شماره ۲ است که وی نیز به دلیل فقر خانواده در خیابان ها کار می کرده و در همان خیابان نیز با اعتیاد و موادمخدر شیشه آشنا شده است.

 

این نوجوان همچون محمدامین در حین مصرف موادمخدر در یکی از بوستان های شهر تهران از سوی مددکاران حامی شهر ساماندهی و به یاورشهر شماره ۲ ویژه منع پذیرشی های زیر ۱۸ سال منتقل شده است. متاسفانه او معتاد به مواد مخدر شیشه شده بود.همچون برخی نوجوانانی که در پایتخت گرفتار اعتیاد هستند و به غیر از شهرداری تهران هیچ نهادی مسئولیت ساماندهی شان را به عهده نمی گیرد و تمامی منع پذیرشی‌ها توسط شهرداری با آغوش باز پذیرفته شده‌اند.

 

هر دوی این نوجوانان تصمیم دارند با کمک مددکاران حامی شهر سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی از مصرف موادمخدر پاک شوند و پاک نیز باقی بمانند. سپس درس بخوانند و از راه درست، مسیر جدید زندگی را آغاز کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.