×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۹ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 30 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 43 خبر
بیانیه روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران درخصوص بروز حادثه شرکت زغال سنگ معدنجو

سازمان ایمیدرو ضمن عرض تسلیت مجدد به تمامی خانواده معدنچیان و هموطنان عزیز به اطلاع می رساند، شرکت زغال سنگ معدنجو متعلق به بخش خصوصی بوده و هیچ ارتباط سهامی با سازمان ایمیدرو ندارد، هرچند از ساعات اولیه این اتفاق، تمام امکانات و همکاران مجرب خود را برای کمک به حادثه دیدگان به منطقه اعزام کرده و مطابق با الزامات قانونی نظارت بر عملکرد این شرکت جزء وظایف سازمان ایمیدرو نبوده است.

سازمان ایمیدرو حسب وظایف خود در خصوص تامین زیر ساختها، تجهیزات و توانمند سازی معادن زغال سنگ برنامه های مختلفی را اجرا نموده و در دست اجرا دارد که می توان به  ساخت و تجهیز پایگاههای امداد و نجات و برگزاری دوره های آموزشی رایگان بخش کارگری و کارشناسی اشاره کرد.

به طور خاص در خصوص موارد مرتبط با ساخت و تجهیز پایگاههای امداد و نجات زغال سنگ به اطلاع می رساند. ساخت این پایگاهها از تکالیف ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت به این سازمان بوده که حسب اعتبارات پرداختی و مشکلات مرتبط ۶ پایگاه در ۶ منطقه زغال سنگی کشور در دست ساخت و تجهیز می باشند. با توجه به هدف اولیه، ساخت و تجهیز این پایگاهها در مناطق مختلف کشور به منظور ارایه خدمات پشتیبانی مدیریت بحران (سطح دو) به معادنی است که دچار بحران شده و امکانات امداد و نجات معدن تکافوی کنترل بحران را ندارند و حسب مورد از امکانات این پایگاهها جهت کنترل بحران استفاده خواهد شد.  با توجه به این هدف، تاکنون وظایف نظارتی و ایمنی برای این پایگاهها تعریف نشده است.

سازمان ایمیدرو حسب وظایف و تکالیف ابلاغی، خود را ملزم به تدوین و اجرای برنامه های مختلف در زمینه ارتقای سطح فنی و ایمنی معادن و صنایع معدنی کشور می داند و در این زمینه برنامه های مختلفی را در دست اجرا دارد.

امید است با بررسی علل بروز این حادثه و اجرای برنامه های مناسب، دیگربار شاهد بروز این نوع حوادث نباشیم و همه ی کارگران کشور همیشه به سلامت به خانه برگردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.