×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 19 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 45 خبر
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) برگزار شد

 

 

به گزارش سیمای اقتصادی  ، دکتر عارف نوروزی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، در مجمع عمومی عادی سالانه گفت : این شرکت تاکنون موفق شده است حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ شرکت تحت کنترل خود را سه بار به‌طور دقیق ارزیابی کند و تمام ایرادات شناسایی‌شده را به آن‌ها ابلاغ کند.

 

وی با بیان اینکه هدف ما ایجاد بالاترین سطح بهره‌وری ممکن برای سهامداران است گفت: برای سال ۱۴۰۳، هیئت مدیره، مدیرعامل و تیم مدیریتی هلدینگ‌ها و شرکت‌های تخصصی و تولیدی در تلاش هستند تا با به‌کارگیری روش‌های بهره‌وری جدید، از روش‌های گذشته شستا فاصله بگیرند. ما قصد داریم به‌عنوان بزرگترین شرکت چندرشته‌ای کشور، خدمات نوین و تلاش‌های بیشتری برای سهامداران ارائه دهیم.

 

دکتر عارف نوروزی، اعلام کرد که این شرکت در سال ۱۳۶۵ تأسیس شده و آخرین سرمایه‌گذاری انجام‌شده در آن مربوط به سال ۱۴۰۰ بوده است. وی افزود: شستا در حال حاضر دارای ۹ هلدینگ است که ۶ هلدینگ شامل تاپیکو، تیپیکو، تاصیکو، صبا تأمین، سیمان تأمین و کشتیرانی جمهوری اسلامی (حکشتی) بورسی هستند و ۳ هلدینگ دیگر شامل صنایع عمومی، مدیریت توسعه انرژی تأمین و رایتل نیز در مراحل آماده‌سازی برای ورود به بورس قرار دارند.

 

نوروزی همچنین ترکیب سهامداران شستا را به این شکل تشریح کرد: ۸۸ درصد سهامداران، سازمان تأمین اجتماعی هستند، ۸ درصد سهامداران حقوقی دیگر و ۴ درصد سهامداران حقیقی که در مجموع سهامداران این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

 

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، اعلام کرد : سرمایه فعلی شستا ۱۶۳.۶ همت است و با توجه به وعده‌های دریافت‌شده از سهامدار عمده، امیدوار داریم این میزان تا پایان سال به بیش از ۲۰۰ همت افزایش یابد. وی افزود: این افزایش سرمایه می‌تواند وزن شستا را در فعالیت‌های بورس و بازار سرمایه به‌طور چشمگیری افزایش دهد.

 

نوروزی همچنین به وضعیت نیروی انسانی و سهام شستا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۴۹ هزار و ۵۹۴ نفر در شستا مشغول به کار هستند و شستا ۲۴.۶ درصد از سهام کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را نیز در قالب ارزش ویژه در اختیار دارد که در این بخش ۷ هزار و ۲۹۷ نفر نیروی انسانی فعال هستند.

 

وی در ادامه افزود: میانگین سن کارکنان شستا ۴۰ سال است که نشان‌دهنده نیروی انسانی جوان شرکت است و میانگین سابقه کاری آن‌ها ۱۰ سال است، به طوری که این تجربه می‌تواند مسیر توسعه و پیشرفت را هموار کند.

 

دکتر نوروزی همچنین به تدوین سند برنامه راهبردی شستا تا افق ۱۴۰۶ اشاره کرد و گفت: این برنامه پیش از حضور تیم جدید هیئت مدیره تصویب و در مجمع سال گذشته تأیید شده است. این سند به‌عنوان یک برنامه جامع و دقیق تا افق ۱۴۰۶ چراغ راه شستا خواهد بود.

 

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، با تأکید بر اهمیت تصمیم‌گیری جمعی در این مجموعه اظهار داشت: مدل تصمیم‌گیری در شستا مبتنی بر خرد جمعی است تا بتوانیم بهترین تصمیم‌ها را با دقت اتخاذ و به‌درستی اجرا کنیم. نظارت بر اجرای این تصمیمات نیز به‌صورت سیستمی انجام می‌شود. در این راستا، شستا از ۲۱ کمیته نظارتی و تصمیم‌گیری بهره می‌برد و حدود ۲۴۰ نفر از افراد داخلی و بیرونی در مدیریت بهینه شستا مشارکت دارند.

 

وی همچنین به اصول برنامه راهبردی شستا تا افق ۱۴۰۶ اشاره کرد و گفت: این برنامه بر ۱۰ شاخص عمده متمرکز است که از مهمترین آن‌ها، حفظ ارزش ذخایر سهام بیمه‌شدگان است. آخرین اصل نیز مبتنی بر دانش‌محوری، تخصص‌گرایی و حرفه‌ای شدن اهداف ماست که به‌طور جدی آن‌ها را دنبال خواهیم کرد.

 

دکتر عارف نوروزی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، با تأکید بر اهمیت هویت سازمانی این مجموعه، اظهار داشت: هویت سازمانی شستا شامل مأموریت، چشم‌انداز افق ۱۴۰۴ و ارزش‌های محوری است که به‌طور عمیق به آن پایبند هستیم. این اصول در برنامه راهبردی شستا نیز مشخص شده و تمامی مأموریت‌ها، چشم‌اندازها، اهداف و راهبردهای تحولی به‌طور دقیق و قابل اندازه‌گیری است.

 

وی افزود: بر اساس نتایج به‌دست‌آمده، امسال شاهد اجرای ۷۸ درصدی برنامه سند تحول در حوزه اصلی شستا و ۷۳ درصدی در مجموعه شرکت‌ها و هلدینگ‌ها بوده‌ایم. امیدواریم که در سال ۱۴۰۳ این روند بهبود قابل‌توجهی داشته باشد.

 

دکتر عارف نوروزی، اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲، شستا ۱۷۸ شرکت کنترلی و ۹۴ شرکت مدیریتی در اختیار داشته است. از مجموع ۲۷۲ شرکت تحت مدیریت شستا، ۷۵ شرکت کنترلی و ۲۸ شرکت مدیریتی در بورس حضور دارند. به این ترتیب، ۱۰۳ شرکت از ۲۷۲ شرکت شستا در بازار بورس فعال هستند.

 

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، در سخنانی تاکید کرد: برای نجات شستا، نیاز است که از شرکت‌های کوچک و غیر مرتبط با فعالیت‌های اصلی خود در زمینه‌های کنترلی و مدیریتی خارج شویم. امسال هدف سنگینی با برنامه‌ریزی برای ۱۰۰ شرکت در دستور کار داریم.

 

او افزود: در شش ماهه اول سال توفیقات نسبی داشتیم، اما برای شش ماهه دوم برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا به اهداف تعیین‌شده برسیم. یکی از مهم‌ترین اهداف ما در سال ۱۴۰۳، عرضه اولیه شرکت نفت ستاره خلیج فارس است که ۴۹ درصد از سهام آن در اختیار ماست. همچنین، برای هلدینگ‌های دیگر نیز قصد داریم از طریق بورس مردم را در مسائل اقتصادی مشارکت دهیم.

 

نوروزی، اعلام کرد: شستا در حال حاضر مجموعاً ۱۶.۵ همت در ۲۹ شرکت سرمایه‌گذاری کرده و همچنین برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری حدود ۵۹ همت در ۶۷ شرکت دیگر را در دستور کار دارد. به‌طور جداگانه، در ۷ شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی نیز افزایش سرمایه‌ای معادل ۱۳.۹ همت در حال انجام است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.