×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر
پرداخت وام به کارفرمایان برای حفظ اشتغال کارگران

به گزارش “سیمای اقتصادی” محمد شریعتمداری در جلسه‌ای با رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که در محل سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: کارگران شاغل در ۱۰ رسته شغلی که فعالیت آنها تحت تأثیر شیوع کرونا قرار دارد مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی از ثبت نام بیش از ۶۰۰ هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری خبر داد و گفت: روند افزایش بیکاری در همه کشورها نگران کننده است و در کشور ما نیز پیش‌بینی‌های لازم برای حمایت از کارگرانی که براثر شیوع ویروس کرونا شغل خود را از دست داده‌اند، انجام شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص ۵۰۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبار صندوق توسعه ملی برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری به این دسته از کارگران خبر داد و گفت: ۱۴ هزار میلیارد تومان دیگر نیز در حوزه درمان کشور هزینه می‌شود که امیدواریم بخشی از این مبلغ به حوزه درمان سازمان تأمین اجتماعی اختصاص یابد.

شریعتمداری تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه را جمله اقدامات موثر و مهم سازمان تامین اجتماعی در کاهش سفرهای درون شهری ارزیابی کرد و گفت: این تصمیم سازمان منجر به کاهش ۴ میلیون مراجعه به شعب این سازمان شد و سایر تصمیمات اتخاذ شده بویژه درباره تعویق برگزاری جلسات هیأت‌ها و کمیسیون‌های مختلف نیز منجر به کاهش ازدحام در ادارات و کاهش سفرهای درون شهری شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.