×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر
پیام تبریک مدیران عامل نظام بانکی بمناسبت روز خبرنگار

به گزارش “سیمای اقتصادی” متن پیامات مدیران بشرح زیر میباشد ؛

دکتر محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران

خبرنگار مظهر شفاف سازی و آگاهی بخشی  است .

بی تردید رشد و ارتقای سطح دانایی جامعه مرهون اطلاع رسانی سریع و به موقع نخبگان عرصه خبر و خبررسانی است و نظام بانکی و به ویژه بانک ملی ایران قدردان این تلاش ها است.

اصحاب رسانه در طول تاریخ همواره مظهر آگاهی و بیداری بوده اند و در این روزهای سختی که تمام دنیا درگیر درد مشترکی هستند بخش اعظمی از سلامت دنیا در گرو آگاهی بخشی درست رسانه ها و خبرنگاران می باشد.

اینجانب ضمن پاسداشت این تلاش حرفه‌ای، فرارسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار را به شما تبریک می‌گویم و از درگاه خداوند متعال سلامت، سعادت و توفیق خدمت در راه حقیقت و تعالی ایران عزیز را مسئلت دارم.

امید است به یاری الطاف الهی همواره در مسیر خدمت به آرمان های مقدس نظام جمهوری اسلامی موفق و پیروز باشید .

خبرنگار گرامی

هفدهم مردادماه یادآور تلاش سترگ خبرنگاران متعهد و مسوولیت پذیری است که با آگاهی بخشی به جامعه در کمال صداقت و وجدان، مسیر حرکت جامعه به سوی پیشرفت و آبادانی را نورانی می سازند.
روز خبرنگار فرصت مناسبی است تا بار دیگر حضور شما را در همراهی با بانک توسعه صادرات ایران مغتنم شمرده و تلاشتان را در انعکاس خدمات وفعالیت های این مجموعه در حوزه صادرات ارج نهیم.
توفیق روز افزون خبرنگاران عزیز در معرفی ارزشهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور، آرزوی ماست و برای به اشتراک گذاردن اطلاعات دقیق و موثق چون همیشه همراهتان خواهیم بود.
روزتان خجسته باد.

حجت الله مهدیان مدیر عامل بانک توسعه تعاون

۱۷ مرداد ماه “روز خبرنگار”، پاسداشت رشادت‌های آنانی است که با کمترین چشم داشت مادی و با همه توان حرفه ای و علمی خود به کمک قلم و زبان، و با به تصویر کشیدن حقیقت، جامعه را از مخاطرات احتمالی محفوظ می دارند.

روز آنانی که ترسیم حقیقت را بر حفظ جان خود ترجیح دادند و با خون خود لحظه لحظه های تاریخ انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی را تحریر کردند. یاد و خاطره ی شهیدان خبرنگار گرامی باد.

کار خبرنگاری، انعکاس واقعیات و رخدادهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و اطلاع رسانی با عنایت به ۳ اصل سرعت، دقت و صحت و برپایه علم و دانش، تجربه و حرفه ای گری، و شجاعت و جسارت است. و بی‌تردید اصحاب قلم و ارباب رسانه از عوامل هدایت گر افکار عمومی و ارتقا دهنده آگاهی و بینش آحاد جامعه به شمار می‌روند که در سخت‌ترین شرایط برای حضانت از شئون انسانی و حرفه ای خود از یک طرف و حفظ منافع ملی و عزت و اقتدار و عظمت ایران اسلامی از طرف دیگر از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند.

خبرنگاری هنر، عشق، حرفه ای گری، جسارت و بیان حقیقت است؛ گزارش به هنگام لحظات و ثانیه هائی که می تواند سرنوشت ملتی را با آشکار ساختن واقعیات متاثر کند. به راستی چه زیباست قلم و اندیشه‌ای که آزادانه در خدمت بیان حق برآید.

فرا رسیدن روز خبرنگار، بهانه‌ای برای تکریم سخت کوشان مسیر پرفراز و فرود حوزه خبر و رسانه است، مسیری که هر لحظه آن با خطر و حادثه روبرو است.

اینجانب بار دیگر روز خبرنگار را تبریک می گویم و با بهترین آرزوها برای شما عزیزان و همراهی که از تمامی ظرفیت های علمی و حرفه ای خود برای پاسداری از حقیقت و با عشق و علاقه در برابر تمامی ناملایمات روزگار و برای حفظ شئون مقام انسان و حقیقت، ایستاده اید؛تجلیل می نمایم.

 

دکتر حسین مهری مدیرعامل بانك صنعت و معدن

 جان نباشد جز خبر در آزمون              هرکه را افزون خبر، جانش فزون

رشد و توسعه فرهنگی كشور مستلزم عزم راسخ و تلاش هاي بي وقفه خبرنگاران و اصحاب رسانه در عرصه اطلاع رساني و روشنگري است؛ خبرنگاران بیدار و آزاد اندیشی که زبان گویا و چشم نكته بين جامعه ‌هستند، براي ذهن هاي جستجوگر ، پيام آور روشنگري و بينش اند و بار سنگين بيان كاستي ها و معضلات آحاد مردم بر دوش آنان بوده و همين دشواري بار وظيفه است كه بر اعتبار اين حرفه خطير مي افزايد.
آنان تجسم عيني امانتداري، جسارت، تعهد، صداقت و وجدان بيدار جمعي هستند كه با روحيه پرسشگر خود ابعاد تاريك نمايي ها و ابهامات را از چهره جامعه مي زدايند و با حضور در بطن هر رويدادي آرامش و امنيت و حتي جان خود را به خطر مي افكنند تا رسالت خود را در آگاهي بخشي به مردم و خنثي سازي توطئه هاي نافرجام دشمنان براي پراكندن اطلاعات نادرست و نااميد كننده در سطح جامعه به انجام برسانند.
در شرايطي كه كشور با فشار ناشي از تحريم هاي ظالمانه و عواقب اقتصادي- اجتماعي شيوع ويروس كرونا مواجه شده است، اين وظيفه خبرنگاران و فعالان رسانه است كه با بيان اخبار صحيح و انتقادات سازنده خود اميد و نشاط را در جامعه زنده نگه دارند.
هفدهم مردادماه يادآور حماسه شکوهمند حق‌گویی و حق‌جویی كساني است که بقای حقیقت را به بقای خود ترجیح دادند و يادآور مردان مردي است كه تصوير واقعي هشت سال رشادت ها و جوانمردي جوانان و رزمندگان غيور اين مرز و بوم را براي جهانيان آشكار ساختند.
اینجانب ۱۷ مردادماه روز ” خبرنگار ” را که با پرواز یاران عاشق این عرصه نیز مصادف است به تمامي حافظان خرد و آگاهی به خصوص خبرنگاران و فعالان رسانه در بخش صنعت و معدن كشور كه در انعكاس اخبار اين عرصه از هيچ كوششي فروگذار نمي كنند، تبریک عرض نموده و از ایزد منان تداوم عزم و اهتمام مسئولانه همه تلاشگران را در عرصه اطلاع رساني به مردم شريف ايران خواستارم.

حجت اله صیدی مدیر عامل بانک صادرات ایران

به انگیزه روز خبرنگار ؛ مسئولیت پاسخ خواهی

یکی از پایه‌های مهم حکمرانی خوب در جوامع مردم‌سالار امروز، ایفای «مسئولیت پاسخگویی» است که در آن مردم و نهادهای مدنی «پاسخ‌خواه» تلقی می‌شوند و راهبران و مدیران «پاسخ‌گو» و شاید از این رو باشد که این راهبران و مدیران را مسئولین هم می‌نامند به معنی مورد سؤال واقع شده.

در این چهارچوب، پاسخ‌خواه حق معینی برای پرسیدن دارد و پاسخ‌گو تعهدی مشخص و الزام‌آور برای پاسخ‌دهی و روشن است که در این راستا، هم باید حرمت اولی رعایت شود و هم حریم دومی. عمل پاسخ‌گویی نیز ارائه‌ی دلایل کافی برای تصمیم‌ها و اقدام‌ها تعریف شده است.

باور این بنده آن است که نظام مبتنی بر ایفای مسئولیت پاسخگویی بدون نقش‌آفرینی خبرنگاران حرفه‌ای هیچگاه نمی‌تواند ارتقاء یابد و پیش رود. افتخار این کم‌ترین در طول سالیان، بیش‌ترین دوستی با خبرنگاران شریفی بوده که با پای‌بندی به اصول حرفه‌ای خود، به ویژه آگاهی، دانش تخصصی، درست‌کاری، حقیقت‌جویی، رعایت انصاف و بی‌طرفی ، تلاشی شبانه‌روزی برای ارتقاء شفافیت و آگاهی‌بخشی داشته‌ و از هیچ کوششی برای خدمت به فرهنگ و اقتصاد این مرز و بوم فروگذار نکرده‌اند.

روز بزرگ خبرنگار را به تمامی این عزیزان تبریک عرض می‌کنم و آرزومندم همواره زبانشان گویا و گام‌هایشان پویا باد

ای پیک راستان خبر یار ما بگو
احوال گل به بلبل دستان سرا بگو

ما محرمان خلوت انسیم سر مپوش
با یار آشنا سخن آشنا بگو

بر این فقیر نامه آن محتشم بخوان
با این گدا حکایت آن پادشا بگو

جان پرور است قصهٔ ارباب معرفت
رمزی برو بپرس و حدیثی بیا بگو

مرتضی اکبری مدیرعامل بانک مهرایران

فرارسيدن ۱۷ مردادماه سالروز بزرگداشت مقام خبرنگار را به اصحاب رسانه و به ويژه خبرنگاران فعال در عرصه پولي و بانکي تبريک عرض می نمایم.

هفدهم مرداد ماه که به مناسبت شهادت محمود صارمي به روز خبرنگار نامگذاري شده است فرصتي مغتنم براي تجليل و قدرداني از زحمات قشري فرهيخته است که با تلاش بي‌وقفه براي آگاهي بخشي به جامعه، ايجاد شفافيت و صيانت از حقوق مردم تلاش مي كنند.
بی تردید رشد و ارتقای سطح دانایي جامعه مرهون اطلاع رساني سريع و به موقع تلاشگران عرصه خبررساني است و نظام بانکي و به ويژه بانک قرض الحسنه مهر ايران قدردان اين تلاش ها است.
اینجانب به نمایندگی از طرف خانواده بزرگ بانک قرض الحسنه مهر ایران، فرا رسيدن روز خبرنگار را به همه پرچمداران رسالت خطير دانايي و اطلاع رساني تبريک مي گويم و براي همه رسانه ها و خبرنگاران محترم، آرزوي توفيق و بهروزي دارم.

محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک کارآفرین

هفدهم مرداد ماه که در تاریخ ایران به مناسبت شهادت شهید صارمی به عنوان روز خبرنگار نامیده شده است، فرصت ارزشمندی است برای پاسداشت تلاش‌های خبرنگاران، اصحاب رسانه و فعالان عرصه اطلاع‌رسانی، که در راه روشنگری و آگاهی‌بخشی به جامعه، به تنویر افکار عمومی می‌پردازند.

این روز را به اصحاب رسانه و دست‌اندرکاران و فعالان حوزه خبر که اندیشه‌ای سترگ و همتی بلند دارند، تبریک می‌گویم و برای یکایک آنان آرزوی توفیق و سربلندی روزافزون دارم.

روح اله خدارحمي مديرعامل بانك كشاورزی

ما در بانک کشاورزی خبرنگاران را همکار و همراه خود در گره گشایی از کار مردم و ارایه خدمات مناسب به آنها می دانیم ، از تلاش موثر اصحاب رسانه در مسیر روشنگری، ایجاد شفافیت و رفع مشکلات تشکر و قدردانی کرد.

با نام یگانه آفریدگار هستی بخشدر آستانه عید سعید غدیر و همراه با این عید خجسته، روز خبرنگار را به همه اصحاب رسانه و خبرنگاران شاد باش می گویم و به سهم خود از تلاش ها و مجاهدت های خبرنگاران برای آگاهی بخشی به جامعه و افزایش شفافیت در امور تشکر و قدردانی می­ کنم. چالش­ های امروز جامعه بشری و در رأس آنها معضل جهانی شیوع کرونا، زندگی را برای آحاد جامعه دشوار کرده است. این بحران جهانی مشکلات اقتصادی و بیکاری را دو چندان کرده است. در چنین شرایطی نیاز به امید آفرینی و تقویت روحیه جامعه بسیار اهمیت دارد. امیدوارم همه ما و بخصوص خبرنگاران که در خبررسانی و تحلیل و بررسی مسایل پیشتاز و موثر هستند، به این مهم توجه داشته باشیم و دست به دست هم بدهیم تا بر چالش بزرگی که ما را احاطه کرده غلبه پیدا کنیم. ما در بانک کشاورزی خبرنگاران را همکار و همراه خود در گره گشایی از کار مردم و ارایه خدمات مناسب به آنها می دانیم و همواره قدردان تلاش موثر اصحاب رسانه در مسیر روشنگری، ایجاد شفافیت و رفع مشکلات جامعه هستیم.

 دکتر شیری مدیرعامل پست بانک ایران


ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ
ن و قسم به قلم و آنچه خواهند نگاشت (القلم/آیه ۱)

شفافیت ارتباطی عصرِ حاضر مرهون تلاش‌های مجدّانه‌ی کسانی‌ است که در تلاطم رخدادها و پیشامدهای روزگار، سعی در نشرِ حقیقت داشته‌اند. کسانی که با قلم و کلام صریح‌شان سردمدار آگاهی‌بخشی جامعه هستند.
هفدهم مُردادماه، مصادف است با تکریم مقام شریف خبرنگار، ضمن تبریک این روز خجسته به همه‌ی فعالان عرصه‌ی رسانه و خبرنگاران دلسوز، توفیق و سربلندی همه‌ی عزیزان را در مسیرِ بصیرت و آگاهی و شناختِ دانایی، از درگاه حضرت باریتعالی مسئلت دارم.

 

دکتر غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی

چون قلم اندر نوشتن می‌شتافت
چون به عشق آمد قلم بر خود شکافت

میلیاردها انسان در کره خاکی فعالیت می‌کنند که چرخ‌های تولید و تمامی صنایع برای تامین نیازهای جسمی آنها به‌طور شبانه‌روزی به حرکت در می‌آیند و هیچگاه متوقف نمی‌شوند.
این سوی میدان، یک صنعت است که از جنس صنایع دیگر نیست و به دلیل همنشینی با “هنر” رنگ و بوی دیگری دارد. صنعت رسانه که تامین نیازهای فراجسمانی جوامع را بر عهده دارد که امروزه از آن به عنوان دانشکده سواد رسانه‌ای و محملی برای آگاه‌سازی عمومی، یاد می‌کنیم.
عرصه خبر تا یک دهه پیش در انحصار غول‌های رسانه‌ای بود که با تحولات دیجیتالی وارد فضای تازه‌ای شد که در آن هر انسان یک رسانه مستقل به شمار می‌آید.
با این‌همه، سواد رسانه‌ای هنوز یک تخصص است که از بی‌شمار انسان‌ها تنها برخی از صاحبان قلم و اندیشه از آن بهره می‌برند که نام “خبرنگار” را بر پیشانی خود دارند.
خبرنگارانی که رسانه‌هایشان “رکن سوم دموکراسی” و خود “چشم سوم مردم” به حساب می‌آیند و در بزنگاه‌های حساس اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و نظایر آن از راه می‌رسند و معادلات را به نفع مصالح عمومی تغییر می‌دهند.
روز خبرنگار در حقیقت روزی است مقدس که اهالی تولید و خدمات به پاس حضور پررنگ، پویا و بی‌منت به اصحاب رسانه، شادباش می‌گویند.
خانواده بزرگ صنعت بیمه، انعکاس خدمات آرامش‌بخش و عملکرد اطمینان‌آور خود را مدیون و مرهون شما عزیزان خبرنگار می‌داند و بی‌تردید در برابر آیینه تمام‌نمای جامعه به گونه‌ای رفتار می‌کند که صورت این صنعت از همیشه زیباتر باشد.
یادمان باشد پشت هر خطری، خبری پنهان شده و پشت نام روز خبرنگار هم خون شهیدانی می‌جوشد که میدان رسانه را به عنوان جبهه نبرد خود انتخاب کرده‌اند و در مسیر اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم، جان خود را فدا کرده‌اند.
به شهدای رسانه سلام می‌کنم و برای خبرنگاران صدیق، شریف و سخت‌کوش از درگاه حضرت دوست، سلامت و پایمردی و توفیق، آرزومندم.

هادی اویارحسین مدیرعامل بیمه پارسیان

روز خبرنگار فرصتی است برای تقدیر از کسانی که در جهت اعتلای شور و شعور در جامعه با تلاش بی وقفه قلم فرسایی می کنند، کسانی که در لباس خبرنگاری رسالت خطیر آگاهی بخشی و اطلاع رسانی را بر عهده گرفته اند. وظیفه خبرنگاری و مسئولیت سنگینی که این عزیزان در قبال جامعه برعهده دارند همواره شایسته احترام و تقدیر است.

اینجانب ۱۷ مرداد روز خبرنگار را به تمامی خبرنگاران عزیز تبریک عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برایشان آرزوی سربلندی و سلامتی دارم.

مجید مشعلچی فیروزآبادی مدیرعامل بیمه‌ کوثر

«ن و القلم و مایسطرون»

پیامبر خدا (صلی‌الله علیه وآله) فرمود: «حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت‌گری نهراس»

سلام خدا بر تمامی وجدان‌های بیدار جهان، خبرنگارانی که به‌راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه‌اند. درود می‌فرستیم بر تمامی وقایع‌‌نگارانی که حرمت قلم و آگاهی را پاس می‏دارند و خامه خویش را جز در مسیر حق و عدالت به کار نمی‏گیرند.

۱۷مرداد، روز پاسداشت مقام انسان‌های آزاده و یادمان شهادت مظلومانه خبرنگارانی است که در سپهر شهادت و ایثار، ستارگانی جاوید شدند. خبرنگاران شهیدی که قلم را سلاح خویش و رسانه را سنگر دفاع از استقلال و آزادی قرار دادند.

اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ بیمه کوثر، روز خبرنگار را به شما دلاوران خستگی‌ناپذیر تبریک می‌گویم و بهترین‌ها را برایتان آرزومندم.

امید است در سایه الطاف ایزد سبحان در راستای اعتلای نام ایران اسلامی موفق و پیروز باشید.

حجت بهاری فر مدیرعامل بیمه “ما”

مدیرعامل و عضو هیات مدیره بیمه “ما”، به مناسبت فرارسیدن هفدهم مرداد ماه سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار، ضمن بزرگداشت عید سعید غدیر خم، این روز را به اهالی قلم تبریک گفت.

 

محمدرضا کشاورز مدیرعامل شرکت بیمه دی

فرا رسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار و روز پاسداشت مقام انسان های آزاده‌ای که برای دست‌یابی به حقیقت و روشنگری از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند را تبریک عرض می‌کنم و از تلاش ‌های صادقانه این عزیزان در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی تقدیر و تشکر می‌نمایم.

موفقیت و سربلندی همه جهادگران عرصه روشنگری را در ایفای مسولیت خطیر خود از خداوند منان مسئلت دارم.

 

 مهندس بختیاری مدیرعامل بیمه رازی

به نام خدا
هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار، یادآور خاطر افرادی است که در تحولات دنیای پیچیده امروز، نقش بسیار برجسته دارند.

به معنای واقعی کاملاً قابل درک است که عصر کنونی عصر اطلاعات و رسانه است و تقریبا هیچ حرکت و رخدادی در جهان پیرامون ما نمی تواند از دامنه تاثیرگذاری و تاثیر پذیری رسانه به دور باشد. خبرنگاران این قشر شریف، فهیم و زحمت کش قطعاً در توسعه همه جانبه جامعه نقش موثری دارند هر چند که حرفه و شغل خبرنگاری بی خطر و کم زحمت هم نیست.
سالیان متمادی است که ما بیمه گران، یکی از الزامات توسعه فرهنگ بیمه را ” اطلاع رسانی” می دانیم. بدون شک رسانه و بویژه خبرنگاران در رشد و توسعه صنعت بیمه جایگاه ویژه خود را دارند. خصوصاً خبرنگاران تخصصی حوزه بیمه که به کلیات و جزئیات صنعت اشراف داشته و همواره با ارائه تحلیل های دقیق علاوه بر کمک به فرهنگ سازی، به نوعی موجب اصلاح و ارتقای کارکردهای داخلی صنعت بیمه و مدیران آن نیز می شوند.

 

 

 دکتر ابراهیم کاردگر مدیرعامل بیمه دانا

هوالعادل
جان نباشد جز خبر در آزمون هر که را افزون خبر جانش فزون

سلام بر غدیر چشمه زلال تاریخ و سلام بر مولای عارفان حضرت علی (ع) و درو د بر تمامی وقایع نگارانی که حرمت قلم، آگاهی و عدالت را پاس می دارند و خامه خویش را جز در مسیر حق و عدالت و اندیشه به کار نمی گیرند.
توسعه شگرف اطلاع رساني و ارايه اطلاعات در هزاره جدید مرهون تلاش وافر عزيزاني است كه با پردازش و انتقال سريع اخبار و اطلاعات، روند تكاملي جهان كنوني را آسان مي سازند.
بي شك دست‌اندركاران رسانه ها ، به ويژه خبرنگاران محترم طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای عصر حاضر بوده و نقش بسزایی در تعاملات ارتباطی و ارتقای دانش عموم دارند. لذا با ادای احترام به شهدای ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷ به ویژه شهید صارمی و همچنین باعرض شادباش به مناسبت عید بهجت آفرین غدیر، صمیمانه ترین تبریک های خود را به حضور عموم خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه تقدیم داشته، توفیقات وافر عموم عزیزان را از خداوند متعال مسئلت دارم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.