گروه : اجتماعی / جامعه و شهری
- نویسنده : رویداد آنلاین
- 01 ژوئن 2021
- کد خبر 19473
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
به گزارش “سیمای اقتصادی” علی امام در آستانه افتتاح دو ايستگاه باقرخان و شهرك آزمايش كه بخش قابل توجهی از تجهيزات آنها از طريق توليدات سازنده های داخلی تامين شده است، ضمن اشاره به موضوع فوق افزود: با توجه به اهميت تامين به موقع تجهيزات ويژه شبكه مترو كه تا ۶۵ درصد هزينه های احداث هر كيلومتر از خطوط را شامل می شود، استفاده از توان صنعتگران داخلی و بومی سازی تجهيزات مترو در سال های اخير مورد توجه جدی قرار گرفت. در اين راستا با تشكيل كميته “ساخت داخل” و ايجاد سامانه آنلاين سازندگان و تامين كنندگان مورد تاييد شركت مترو، اين بخش از توليدكنندگان داخلی را شناسايی كرده و ايشان را به حضور در عرصه تجهيز ايستگاه ها و خطوط ترغيب كرديم.
مدير عامل شركت مترو در ادامه با اشاره به اين نكته كه به موجب تمهيدات انديشيده شده و اتكا به توانمندی های نيروی كار ايرانی، خوشبختانه در دوران اوج تحريم های اقتصادی روند توسعه شبكه مترو پايتخت متوقف نشد، گفت: در اين رابطه تجهيزات ويژه مورد نياز شبكه مترو با كاركرد سنگين شامل پله برقی، آسانسور، فن تهويه، ركتيفاير، باتری، الكتروموتور ضد حريق، اتوماسيون پست های برق فشار قوی، گيت های ورود و خروج، سيستم های مه پاش تهويه، سوزن و كراس اوور، دمپر، سايلنسر، سيستم های بچينگ، شارژر، اينورتر، سركابل و مفصل، يو پی اس، تجهيزات پست های برق فشار قوی جی آی اس، سيستم مديريت تجهيزات ايستگاه و … از طريق سازندگان داخلی تامين شد و ضمن كاهش هزينه تكميل ايستگاه ها و خطوط، در زمينه اشتغال نيروی كار داخلی نيز گام هایی برداشته شد.
وی در پايان گفت: اوج تلاش های صورت گرفته در زمينه بهره مندی از توان تامين كنندگان و صنعتگران ايراني در دوره اخير، طراحی و توليد يك رام قطار ملی مترو طی ۱۸ ماه و با عمق داخلی سازی ۸۵ درصد بود كه خوشبختانه اواخر سال گذشته به ثمر نشست و بار ديگر ثابت كرد كه با تكيه بر ظرفيت متخصصان بومی، مي توان در بسياری از صنايع پیچیده خودكفا شد.
https://simayeeghtesadi.ir/?p=19473