×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 14 خبر
سالمندان عصاره فضایل ملت هستند

به گزارش “سیمای اقتصادی” وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این مطلب در ششمین نشست از سلسله نشست های گفت و شنود با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی (دیده بان رفاه و تامین اجتماعی) که به مناسبت روز جهانی سالمند در موسسه عالی پژوهش برگزار شد، افزود: روز نهم مهر روز جهانی سالمندان است و به مناسبت این روز سند سالمندان رونمایی شد.

شریعتمداری گفت: بازنشستگی، معادل سالمندی نیست و بازنشستگان می توانند سخنگو و نمایندگان آنها نیز باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه جمعیت سالخوردگی رو به افزایش است گفت: در حال حاضر ۱۰ درصد جمعیت کشور سالمندان هستند، ظرف ۱۰ سال آینده ۱۷ درصد و ۲۰ سال آینده ۲۴ درصد از جمعیت کشور سالمند خواهند بود.
شریعتمداری اظهار داشت : گسترش بهداشت و درمان اگر چه برای سالمندان ضروری است اما آن چیزی که بیش از همه بدان نیاز دارند ایجاد حس دوست داشتن و عشق در جامعه سالمندان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۸۰درصد سالمندان کشور در میان خانواده زندگی می کنند و این فرهنگ خوشبختانه در کشور ساری و جاری است تاکید کرد: احساس ثمردهی برای جامعه سالمندان ضروری است. باید از تجربیات این قشر استفاده کنیم . از فکر و اندیشه آنها بهره بگیریم . سازوکاری طراحی شود تا در تصمیمات جامعه سهیم باشند و احساس نشاط کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: با اتخاذ چنین روش هایی در کنار اقدامات زیربنایی، سالمندی با نشاط خواهیم داشت که در شادابی جامعه نیز قطعاً اثر گذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی، بزرگترین نهاد اجتماعی کشور است گفت: این سازمان که در بسیاری از موضوعات پیش قدم و پیشتاز است باید برنامه متکی بر علم و دانش ویژه سالمندان طراحی کند .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.