×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چهارمین جلسه هماهنگی طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی برگزار شد

به گزارش  از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سید محمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه با اشاره به دستور شهردار تهران در خصوص اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی گفت: این طرح مطابق با ضوابط قانونی و با استقرار و فعالیت اکیپ‌های حامی شهر و سازمان پسماند در ۵ محور ساماندهی کودکان کار، متکدیان، کارتن خواب‌ها، زباله گردها و معتادان متجاهر در حال اجراست.

 

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای طرح مذکور در منطقه ۹ افزود: در حوزه خدمات شهری و محیط زیست طی دو هفته اخیر به منظور احیای حقوق عامه و حفظ محیط زیست و همچنین سلامت شهروندان، نسبت به جمع آوری ۲۲۹۵ کیلوگرم پسماند در سطح منطقه توسط کیپ‌های شبانه روزی اقدام لازم صورت گرفته است.

 

شهردار منطقه ۹ خاطرنشان کرد: حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز در ۵ محور متکدیان، معتادان متجاهر، کودکان کار، افراد کارتن‌خواب و بی‌خانمان و زباله گردها نسبت به جمع آوری و ارجاع به مراکز ذیربط و همچنین شناسایی مراکز غیر مجاز خرید و ضایعات اقدام کرده است.

 

همچنین در ادامه سید محمد فیاض مدیر کل‌هماهنگی، نظارت و کنترل معاونت هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران نیز ضمن تشکر از زحمات شهردار منطقه ۹ و اعضای کمیته اجرایی طرح فوریتی ساماندهی آسیب‌های اجتماعی منطقه مذکور که در اجرای این طرح حضور فعالی دارند گفت: مطابق دستورالعمل شهرداران مناطق، نواحی، معاونین اجتماعی و مدیران آسیب‌های اجتماعی مناطق ۲۲گانه مکلف شده‌اند که پس از اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر، کودکان کار، متکدیان کارگروه و یا قرارگاهی را در سطح نواحی تشکیل داده و با اجرای برنامه‌های فرهنگی در اماکنی که در گذشته کلونی آسیب‌های اجتماعی بوده جهت جلوگیری از تجمع مجدد گروه‌های آسیب پذیر در این نقاط اقدام کنند.

 

فیاض در پایان گفت: گشت حریم بان، گشت پسماند و گشت اجتماعی نیز با هدف مشترک و در کنار هم در راستای این طرح به صورت ویژه فعالیت می کنند.

 

عبدالمجید رحمانی  دبیر مرکز رصد، پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی شهر تهران نیز در این جلسه مطرح کرد: موضوع ساماندهی مشاغل و زباله‌گردها توسط معاونت خدمات شهری و محیط زیست و موضوعات متکدیان، معتادان متجاهر، کودکان کار و خیابان و ساماندهی بی‌خانمان‌ها هم توسط سازمان خدمات اجتماعی ذیل معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران  در این طرح دنبال می شود.

 

وی در خاتمه تاکید کرد: پس از جمع‌آوری این افراد، به آنهایی که نیاز به مراقبت، حمایت و خدمات دارند با همکاری شهرداری تهران و مجموعه دستگاه‌هایی که در قرارگاه اجتماعی عضویت دارند و با مرکز رصد، پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی کلان شهر تهران در ارتباط هستند؛ خدمات شایسته و مناسبی را ارائه خواهیم داد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •